Mamman och barnet...

Min mamma...
Hon är så jäkla rolig.
Fast hon inte alltid MENAR att vara rolig, så är hon det ändå.
 
Ikväll, vi satt och diskuterade min Moster Puff´s stundande 80-års dag, och jag frågade vad hon tyckte att jag skulle ge min moster.
Vad ger man till någon som redan har allt och som inte önskat sig något direkt...?
 
Mamman säger:
Ja, inte vet jag, vi VUXNA ger ju pengar som vanligt.
Men vad ni barn ska ge...
Inte en aning!
 
Barnet (dvs Moi) replikerar:
- Ni vuxna...?
Ja, undrar vad vi BARN ska hitta på då... hm...hm...hm...?
Kanske vi kan rita något fint när vi går på dagis som hon kan sätta upp på kylen med en magnet?
En fin teckning blir kanon.
 
Mamma:
Äh lägg av, men du kan väl sy något till henne då, något snyggt...
Något som går ner över HÄCKEN på´na.
Hon gillar sån´t som går ner över häcken.

Barnet:
- Sy något som går ner över häcken på´na...
Vilken himla bra idé.
 
"Grattis kära moster på 80-års dagen, här får du något som din syster trodde att du ville ha...
Något snyggt som går ner över häcken, tralalaaaaa..."

Hemsytt som går ner över häcken...
Njä, det kändes inte som en vinnare det heller.
 
Barnet:
- Fler idéer?
Mamman:
- Nej.
Barnet:
- Du är ju helt knäpp i huvudet (gapskrattar)
Mamman:
- Du med. (fnissskrattar)
 
Ja, lite så har vi det 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0