På bättringsvägen...

Och så har den här dagen gått...
Fort gick den också och jag mår faktiskt LITE bättre!
Tjohoo, ja, påsken är ju runt hörnet liksom.
 
Jag är inte lika trött eller har så ont i kroppen och halsen, mest bara lite mes-hosta kvar och snorig.
Väldigt snorig, men hellre väldigt snorig än ont och hängig.
Jag är FÖR TILLFÄLLET på bättringsvägen, man kan ju bara hoppas att det håller i sig.
 
Eftersom jag hade ork idag så satte jag igång med en av dom beställda fleecekoftorna...
 
 
     Rätt färg ->   
 
Och mitt i arbetet kom Nybyggarkussen och Pastorn med mina nya tyger!!!!!
Vi snackade en liten stund för att inte byta för mycket baciller med varandra, hon har haft halsont och fått penicillin.
Sen pös jag över till en vän och hjälpte henne med en sak, och sen hem och fortsatte och sy till 20-tiden.
Sambon kom hem och så har vi ätit middag ihop och nu ser han och sonen på fotboll.

Så till lite bokrecensioner!
Jag har knappt läst en bok sen jag var i Stockholm sist, jag har liksom inte haft tid utan legat och pluggat sömnad på kvällarna istället.
Men så fick jag tummen ur och läste ut...
 
 
... Kajsa Grytt´s självbiografi och ja, den var bra!
Alltid intressant med en inblick i andra människors liv, och jag har vetat vem Kajsa är till utseendet och namn, men aldrig lyssnat på hennes musik, och därför var det intressant att veta lite mer om henne.
Jag ger den:
   -tummar upp.
 
Så har jag även läst...
 
 
Ett nutidsdokument om flickor med självskadebeteende som vanliga pskyvården inte klarar av, utan flickorna hamnar på rättspsyk ihop med GROVT kriminella och farliga män.
 
Samt vanvården-ickevården från personal som straffar flickor som vill ta sina liv, som har svår ångest, som har anorexi m.m.
SJUKT OTÄCK skildring om en vård som inte är vård...
Utan mest liknar tortyr och bestraffning, Sverige idag med en psykvård att skämmas för.
 
Jag tycker alla och en var borde läsa denna, jag ger den:
     -tummar upp.
Fast egentligen borde det vara fem tummar ner, för den är skrämmande och otäck, men viktig!
 
Sen har jag läst...
 
 
... boken om att vara dotter till Anna Wahlgren.
Eh, den läste jag ut på några timmar, jag kunde inte lägga ifrån mig boken den var så...
Hemskt utlämnade.
Och jag förstår om Felicia inte har någon lust att försonas med sin mamma, det hade inte jag heller velat.
Jag ger den:
    - tummar upp.
 
Nu har jag gett mig i kast med Karl Ove Knausgårds senaste i pocket, jag hade kommit till hälften när jag la av att läsa i november-någonting...
När jag läst ut den, då får jag "lov" att plugga sömnad igen, men jag måste ju bryta av med lite annan bildning emellan 
 
Så har jag suttit och läst nya Burda och ska sy när jag har tid...
 
 
... den toppen...
... ihop med den kjolen...
 
 
Lite enkelt 60-70-tal typ borgelig vigsel-aktigt.
Vi får väl se när jag har tid med det, jag har så mycket jackor och koftor att ta tag i först!
Nu ska jag sova, godiset har gjort sitt och jag är skittrött.
Vi ses imorgon, tjing.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0