Sågspån...

God morgon!
 
Så var jag uppe och solen skiner, och är det inte helt otroligt...
Det är ju faktiskt ganska ljust när man går upp vid 06-tiden.
Igår var det ju ännu ljust vid 17-tiden dessutom.
Det är ju helt underbart.
 
Var nyss inne i arbetsrummet och kollade in min fleecekofta/jacka, och den såg bra ut.
Inte för att jag förväntat mig något annat för den såg ju fin ut igårkvälls, men det är en sak att sy i lampsken, och en annan att sy i dagsljus.
Såg att det är några små kanter som ska putsas på insidan, that´s it.
Annars ser det jättebra ut! 
 
Men det retar mig liiiiiite att jag inte hann klart igår.
För då kunde jag haft den på mig idag.
Men imorgon eftermiddag, då blir den klar och så kan jag slänga på mig den på en gång.
Tjofräs.
 
Sen ska jag göra en likadan till hundbästisen fast i gräddvitt.
Men hon måste prova och se på min först, sen jämnföra med den första i åskblått jag gjorde och sen bestämma sig för vilken stil hon vill ha.
Sen kör jag på med hennes också.
Hon kommer på lördag, men på dagen på lördag funderar jag på att sy klänningen i det grönblommiga...

 
... tyget som Lilla Sunshine ska ha, jepp, det tyget rök DIREKT så jag ska beställa mer.
Och det förstår jag, det är så sött så jag skulle vilja ha det själv.
Vi får väl se om det blir klänningen eller byxor, NÅGOT blir det i alla fall.
 
Och på söndagen kan jag kanske sy den gräddvita fleecekoftan.
Eller vila...?
Vi får se.
 
Vidare, i hästköttsskandalens tecken...
 
 
... och...
 
 
... F-N-I-S-S...
Folk har så rolig humor 
Dags att hoppa i duschen, vi ses imorgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0