Tickande ord-bomd...

Allt fler svenska drabbas av cancer...
Och dessutom går det i en allt snabbare takt.
Vilken otrevlig nyhet att få till morgonkaffet.
 
Igår såg vi ju...
 
... den danska filmen om Marie Kröyer.
 
Ja...
Den var HIMLA sorglig. inte ett dugg upplyftande alls.
"Sinnessjuke" Sören Kröyer som gjorde livet surt för sin vackra hustru och förnedrade både henne och barn.
 
Värsta scenen var när han skjuter en duva som han blir förbannad på i trädgården, tvingar sin lilla dotter att apportera som en hund på alla fyra och bära den nyskjutna duvan i munnen till honom.
INTE kul att se.
Nä, och Marie hade inte någon vidare tur vidare i livet vare sig med och utan maken Sören.
En liten fin kostymfilm med bra skådespeleri som kändes i magen.
 
Jag ger den:
    - tummar upp.
 
Efter filmen så knäppte mamma och jag raskt över och såg "Veckans Brott".
Men jag kunde knappt sitta still, jag for upp och ner ur soffan och sa:
"Nä, nu får han ge sig, nä, nu får han lägga av..."
 
Jag blir SÅ nervös av Leif GW numera när han är i rutan så jag kan knappt se på programmet.
Han är ju som en tickande ORD-BOMB!
Man vet ju inte vad han ska slänga ur sig, raljera över eller som igår...
Raljera ihop med programledaren Camilla MOT någon chef för nationella insatsstyrkan.
Hjälp.
 
Alltså morsan och jag satt och skrattade, för dom mosade gästen lite och "han gillade inte deras ton"...
Vilket polis-någonting-chefen sa...
Vilket gjorde att dom andra två blev nästan värre.
 
Grand final blev när Leif GW tyckte att dom nästintill var OBEGÅVADE och inte ens kunde stava rätt till "Natonella instatsstyrkan" på en inbjudan han fått att komma och kolla på hur dom jobbade.
Dom hade stavat med två T´n. vilket han tyckte tydde på viss obegåvning.
(Rys)

Då såg man hur polischefens käkar arbetade frenetiskt.
Jag tänkte:
Nu spricker han snart av ilska.
Pust.
 
För varje program som går så blir Leif GW bara mer och mer oregerlig och verkar tro att han sitter i sitt vardagsrum och "tycker privat"...
Han är KUL, men jobbigt kul.
Tur att det är säsongsavslutning nästa vecka så man slipper sitta och vara så nervös 
Nu ska jag och hunden ut, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0