Tygerna har anlänt...

Vad blev det av dagen då...?
Jo, det blev en massa matnyttigt här hemma.
 
På eftermiddagen kunde jag dock inte hålla mig, jag frågade morsan om vi inte kunde ta polisen och fixa legget ändå, och samtidigt hämta tygerna.
Det riktigt brann i kroppen av förväntan.
Morsan var på, och vi drog.
 
När vi kom till polisen hade dom PRECIS stängt för dagen vad gäller "fixa ID".
Dom stängde 15.00 och vi kom 15.15.
Grejen är då att jag måste ha med mig "en närstående" när jag ska fixa legget, som kan intyga att jag är jag.
Men, då får det bli på onsdag istället då.
 
Vidare till posten som ändå bara ligger tvärs över gatan och hämtade ut ett jättepaket...
 
 
... proppat med tyger, mönster, knappar och trådrullar.
Och alla tygerna var JÄTTEFINA.
Jag blev lite avis på bästisen som beställt det gröna tyget som ser lite mingrönt ut på bilden men som är mörkare och JÄTTESNYGGT.
 
Ångrade mig att jag inte valde det tyget jag också, men det går fler tåg och jag ska sy flera olika jackor till mig, så jag ska köpa det nästa gång.
Min bästis som är mörk med blåa ögon kommer bli SÅ FIN i den färgen.
Ja, och jag känner mig helt hög av förväntan att få sätta tänderna i den första jackan, till mig själv som blir ny prototyp till dom andras jackor.
Chesus...
Kan det bli onsdag snart...?
 
Det blev även, förutom fleecetygerna ovan...
 
 
 
 
... dessa tyger.
Det blommiga/gröna är så gulligt, kommer bli klänning eller byxa till barn.
Det jadegröna och helgråa tyget är bomullsvoilé och är faktiskt inte så "trådigt" som det ser ut på bilderna här.
Det var jättebra kvalitet, jag blev förvånad.
Det är tunt och bara lite genomskinligt, perfekt tyg till sommaren!

Ville testa och se i alla fall, för det var bra pris, och så ska jag sy en ny blus i det gråa tyget...
Den jag jag lyckades sätta en fettfläck på...
 
 
... på vid första försöket.
Nu kör jag ett nytt försök utan smör på fingrarna när jag är klar med fleecejackorna 
 
Ja, jag har två halsdukar som ska iväg också, beställningar, och där virkar jag faktiskt FYRA stycken samtidigt när jag jobbar med det.
Två beställningar och två som ska ut i lilla boden.
Innan jag gjorde handledsvärmarna så virkade jag faktiskt fyra rundhalsdukar, och sen handledsvärmarna.

Och nu har jag två halsdukar till alltså och gör två till boden som förra omgången.
Det går ju så fort, och jag måste ju sälja lite i sommar också.
Sen har jag betat av alla beställningar om jag inte ska sticka ett par handledsvärmare till då.
Men...
Jag syr på dagarna och virkar på kvällarna.
Effektiviteten bara flööööödar ut i mina ådror.

Nu ska vi äta.
Jag återkommer efter maten, för jag måste ju blogga om det där med "pälstyget" också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0