Årets sommarhatt 2013...

Okej...
Idag är jag faktiskt färdig med Stockholm.
Jättefärdig.
Luften gick ur mig fullkomligt när jag var inne i stan idag, åkte in tidigt för jag hade ett möte.
 
Kommer 3 meter med tunnelbanan och sen meddelas det att det är elfel på tunnelbanan och tågen går i typ 10 km i tim...
OM dom gick!?
Fint.
Jag insåg:
Jag kommer komma försent, vilket jag gjorde, men ENDAST med 3 minuter.
Det är tur att jag har min mobilklocka ställd fem minuter före realtid, det gör jag för att alltid kommer i tid OCH att jag idag var ute i god tid idag!
 
Sen bar det av in till city och några sista ärenden, åt lunch i solen och där och då...
Gick bara luften ur mig!
Jag ville bara hem, hem till Alvik, hem fort som fan till Gotland, hem, hem, hem, hem till öin.
Jag drabbades av "Den stora hemlängtan" till sol, vind och vatten och min lilla fina ö, mitt hem, MIN HUND och så familjen såklart 


Ja, Stockholm i all ära för en tyg-o-pysselletar-fanatiker, men en hel vecka kanske blev LITE VÄL mastigt.
 
Nu känner jag mig faktiskt tokfärdig med den här stan, det har varit SKITKUL, mysigt och jättetrevligt, men nu är jag liksom klar!
 
Så var det dags för en EFTERLÄNGTAD premiär (kanske mest för mig dock) för året:
ÅRETS solhatt 2013!

Minns slokhatten för några år sedan, den mkt ärtiga Cubahatten 2012 (som tyvärr blåste ur min badväska i slutet av säsongen och försvannmen iår blev det med valstöd från min goda vän hattexperten Klokboken...


 
COWBOYHATTEN goes Australien!
(Typ... eller...?)
Jepp, så nu kan beachsäsong 2013 börja, jag är rustad med solskydd och extra cowboyig hatt.
Jihaaaa, giddeop, giddeop, nu kommer ni bli pepprade med "Dagens hattbild" varenda jävla solig semesterdag!
F-n-i-s-s.
 
Så det köpte jag idag bla, lite mer till sonen och sen drog jag raka vägen hem till Alvik.
Kokade kaffe och satte mig ute på Klokbokens balkong och njöt i solen och värmen.
Idag hade jag för övrigt min gröna fleecekofta och blus när jag åkte in till stan, det var runt 09.30-tiden.
När jag åkte hem hade jag endast blus, VARMT som tusan idag, sommarvarmt.
Termometern visade 19 grader, helt otroligt.

Ja, och här sitter jag nu.
Jag har sprungit runt så mycket den senaste veckan att jag har ont i kroppen och känner att jag behöver vila lite nu.
Men det ska det nog bli tid för också, jag ska bara komma hem först.
 
Och förresten, jag investerade ju i en ny resväska på hjul innan jag åkte hit.
Det var minsann ingen dålig investering det.
Jag har testpackat all min packning som ska med hem, och jag får ta mig tusan plats med ALLT utom pälstyget och cowboyhatten.
Eller ja, cowboyhatten får plats, men då blir den ju förstörd såklart.

Men det kan jag å andra sidan hänga PÅ väskan och dra, fasen, detta var inte dåligt.
Jag har massor med pyssel, massor med tyger och lite kläder till mig och sonen, och allt får plats, plus det jag kom upp med såklart.
 
Ovandelen på väskan kan man nämligen dra runt en dragkedja och liksom släppa fram lite mera tyg och "förstora" väskan med.
SKITBRA.
Jag har fått plats med allt.
Sen får vi väl se hur det blir att dra den, men det ska nog gå bra.
Nu ska jag ta en liten dusch för jag blev svettig av stan och balkongen här och vänta på min sambo Klokboken som nog kommer hem om typ några timmar.
Vi ses senare!
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0