Blev solbränd fastän det var molnigt...

Uppe och solen skiner!
 
Och det lustiga är att igår var det ju molnigt och svinkallt hela dagen, men jag blev solbränd.
Jag trodde på kvällskvisten att jag hade sån där "rosacea hettning" som man kan få när man har rosacea ibland.
MEN...
En sådan "hettning" brukar motiveras med tex kaffeintag, någon form av mat eller dylikt, och det hade jag inte utsatt mig för.
 
Så där satt jag igår och hettade.
Idag var jag helt otippat solbränd.
Lustigt!
 
Och idag hoppas jag att det kommer vara varmt ute nu när solen är framme.
När jag och Milou var på vår promenad igår hade jag träningskläder, fleeceväst OCH täckjacka.
Och trots att jag hade ett jäkla tempo på hemvägen (+ motvind och dimma) så kunde jag inte hålla mig varm.
 
Mina händer och handleder var så kalla så det värkte när jag kom hem, och det tog evigheter att tina upp i duschen och efter.
En så´n dag vill jag INTE ha idag!
När jag pratade med Nybyggarkussen i Norge på kvällskvisten satt hon ute, i skuggan och "typ" svettades för att det var så varmt.
Jag blev avis, för här kunde man inte ens ha balkongdörren öppen utan att frysa ihjäl.
Bättre lycka idag med vädret hoppas jag.
 
Igår såg jag första delen av "Nineties" och tänkte att:
Vart tog åren vägen, stod inte jag på Bur´s dansgolv nyss och dansade till "I got the power"?
Jo, det gjorde jag nog bestämt.
Nu är det dags, jobbet väntar och vi ses imorgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0