Carl och den mystiska lusekoftan...

Uppe, men idag är jag trött!
Jättetrött.
 
Kunde inte somna igårkvälls, var så trött så jag nästan dog men den berömda "övertröttheten" tog över och då kunde jag inte somna.
När klockan ringde förut trodde jag inte det var sant, jag ville bara somna om.
Och det vill jag fortfarande.
Jag hoppas det härliga vädret piggar upp när jag kommer ut sen.
 
Så undrar jag över Carl Bildt och hans klädval när han håller hov i "Arktiska rådet"...
 
 
Lusekofta...?
Alltså är det där strategisk klädplanering av Carl eller hans rådgivare att "Nu ska vi ha konferens om kallare breddgrader och hur Arktis isar smälter" så då känns det mer trovärdigt att ha LUSEKOFTA.

Tar jag på mig en lusekofta, då är jag himla "down to earth" kanske Carl och hans rådgivare tänkte...?
Eller är det för att dom ÄR på kallare breddgrader och han fryser och därför har lusekofta?
 
 
Har Anna Maria C Bildt stickat den eller är det Calles mamma som gjort den eller har han (eller hans rådgivare) gått och köpt den i en lokal butik?
Ja, mina frågor och tankar var många när jag såg Calle i den där otippade lusekoftan på vår annars så strikte utrikesminister.
Han som verkar gilla och bo marinblå kostym mest av allt.
 
Jag väljer att tro att Calle ville vara lite casual och frös under mötet...
INTE att det var strategi.
 
Kanske Calle och lusekoftan får en lösning någon dag, nu ska jag i alla fall hoppa i duschen och sticka till jobbet.
Vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0