Dimma...

Det har blivit mycket utetid idag, och inköp till hantverkande.
 
Först drog jag i alla fall ner stolsdynorna till balkongmöblerna från vinden, sen tog jag och sambon en fika ihop på balkongen.
Det blev en RIKTIG balkongpremiär idag då alltså.
WOW, premiär idag också, nice.
 
Sen drog jag över till tygaffären mittemot "Tyglagret", det fanns inga smala svarta sammetsband, bara breda.
Hem.
Hämtade Milou och så gick vi ner på Södertorg och nästa tygaffär "Malénas" och där fanns det.
 
 
Tänkte sen när jag köpt banden att jag måste nog gå och köpa en målarduk till mitt nästa projekt till mig själv...
 
 
... så då stack jag och Milousan ner till "Ridelius" och införskaffade det också!
Solen sken så vi drog järnet hem, jag slängde av mig "vanliga" kläder och drog på mig träningskläder och så drog vi till Hällarna.
Bara det att när vi kom till rondellen då ser jag...
 
 
...en tjock, jävla dimma!
Vid Bilcity, solen sken, tvärs över vägen, dimma.
Fan!
 
 
 
Och ju längre in på Hällarna jag kom, desto mörkare blev det.
Eh, fy...

Vi gick bara halva rundan för jag är inte så bekväm med dimma om jag går själv, jag blir lätt nojig.
Dessutom SER jag så dåligt utan mina glasögon och eftersom det var strålande solsken hemma, hade jag inget annat än solbrillor på mig.
 
Även om jag tog av dom så är jag ju den "Den närsynta bofiknen Knut" och hade varken koll på vart hunden befann sig när hon jagade runt i buskarna eller överhuvudtaget i omgivningarna.
Men okej, vi hade ju gått på stan och fått promenad där också, så vi gick hem.
 
Såg att slånbärsbuskarna var på väg att börja blomma, det var massor med knoppar...
 
 
Ja, det var det, och nu ska jag sy lite!
Jag skulle ha varit och umgåtts med vänner idag, men nu blev det inställt.
Jag skulle från allra första början jobbat, men tog mig en extra dag ledigt.
Tja, det blev som det blev, skön dag ändå.
Nu, mot syrummet och vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0