En kovändning...

Så var den här dagen snart till ända också.
Pust vad fort lediga dagar går!
 
Jag hann sitta en stund på balkongen i solen innan jag var tvungen att duscha och sen dra på samtal med sonens fröken.
Det gick bra, inga större grejer och så fick vi se hur det gått på dom nationella proven.
När vi gick därifrån tog jag och sonen varsinn mjukglass på Länna kiosken, firade "Mors dag" en dag i efterskott.
Mor bjöd.
Satt i solen vid Lännaplan och pratade om att "vända blad" ( Det sonen och kungen
som får göra sån´t ) här hemma nu och att tonårsattityden KANSKE inte behöver visa sig så ofta.
Sonen lovade att skärpa sig och om han inte gör det så får jag lov att säga till honom.
Wow, vilken kovändning!
 
Sen stekte jag blodpudding, bacon, lök och potatis och så blev det riktigt bondkäk till middag.
Och sonen...
Ja, han dukade bordet utan knot.
Fantastiskt!
Nu ska jag pyssla och göra ett litet halsband till mig själv igen, jag tror jag satsar på lite kornblått ikväll.
Kanske ses vi sen, kanske inte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0