Fästingar, det kliar på hela mig...

Uppe och solen skiner, dock kände jag en viss nedgång av temperaturen ute när jag öppnade balkongdörrarna.
Det kändes NÅGOT kyligare i luften.
 
Innan jag la mig igår klämde jag i mig en tablett till av rosaceamedicinen.
Lika bra att gå ut hårt och mota Olle i grind.
Känns bra att jag tog beslutet igår i alla fall, det sticker som f-n i huden idag eftera att jag bara tagit några munnar kaffe och det känns som det kokar under ytan.
Bara att bita ihop några dagar så går det över.
( Biter ihop, biter ihop. )
 
Igår var sambon och köpte fästingmedel till hunden.
Det formligen kryllar i våran gräsmatta och i skog och mark av dom små "underbara" liven.
Jag plockar minst 3-4 st på hunden per dag, jag finkammar henne men missar minst en ändå.
 
Och så var det ju det där, återigen, att hon sover i sängen.
Annars, världens mysigaste grej, nu...
Inte SÅ mysigt!
Men det är ju mitt och resten av familjens eget fel, mest mitt, så jag får skylla mig själv.

Såg "borrelia"-rapportering nu på nyheterna, då börjar det klia.
På hela kroppen.
Det kryper och kliar på hela mig, jag har KOLLAT hela mig, varenda leverfläck (och det har jag ju en del) ifall att...?
Men jag hittar inte någon liten gynnare, om jag inte har någon på huvudet då förstås.
Det blir ju lite svårare att upptäcka pga av allt hår.
 
Jag har bestämt att Milou faktiskt får sova själv nu, jag kommer stänga dörren till sovrummet tills den första, värsta, vågen av fästingar lagt sig.
Dom är ju alltid lite mer ettriga nu i början när det blir varmt och gräset är fuktigt.
 
Och tills fästingmedlet spridit sig lite i pälsen på Milou, det blir tomt utan min lilla pälsboll.
Men om jag får välja på att få en fästing på mig och kanske åka på en sjukdom (till ), eller sova utan hunden...
Då väljer jag att, BU-HUU-HUUU, att sova utan hunden.
 
VÄLDIGT tufft beslut som ni förstår.
 
Om vi nu släpper fästingarna för en stund och bara koncentrerar oss på hunden...
Så ska vi gå och köpa en present hon och jag snart, gå en promenad efter det.
Ja, så nu är det dags att borsta tänderna och sätta fart, vi ses senare!
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0