Garanterat nyktert...

Så var man uppe igen...
Och idag blir det en kanondag!
"Inte ett moln och i sandaler av plast", ja, det är bara att kasta på sig flip floppsen och klappra iväg.
Kanske man till och med ska slå till på en klänning idag?
Tja, vi får väl se, tur att man solat benen lite i alla fall så man har fått lite färg på tantstockarna.
 
Hörde på tv härom dagen att i Stockholm så har dom högst alkohol intag i hela landet, där dricker tex varje kvinna i genomsnitt 30 liter vin om året.
V
issa dricker säkert mer och vissa mindre, men genonsnittet ligger alltså på 30 liter.
Jag kan tänka mig att "klimatet" att "glida ner på stan" och ta ett glas med sina vänner och arbetskamrater är extra lockande där kanske.

Jag drar mig dessutom till minnes att en person i Stockholm en gång sa till mig att när personen skulle gå på after jobb så hade personen lite kval för om "hen" skulle ta bilen till jobbet eller åka kommunalt till jobbet för att "hen" skulle gå på after jobb efter jobbet.
 
Och motiveringen till att kanske åka kommunalt var att hen blev så IFRÅGASATT av sina arbetskamrater ifall personen ifråga INTE DRACK på ett after jobb.
Det blev tydligen jättejobbigt att behöva freda sig för att INTE vilja dricka.
????
Ursäkta?

Jag blev rent provocerad och jag sa:
"Men herregud, DET bestämmer väl du själv, du menar väl inte att du faller för såna påtryckningar, det var verkligen det dummaste jag har hört på länge!"
Jag fick ytterligare en utläggning om hur arbetsgruppen höll på, och jag blev ännu argare.
Jag kände att den där arbetsgruppen verkade helt puckad i huvudet om dom höll på att ifrågasätta varför en person inte väljer att dricka men gärna umgås.

Dessutom ska dessa personer vara "väldigt ordentliga och föregå med gott exempel" i sitt arbete, så jag förstår ännu mindre varför dom skulle uppmuntra och ifrågasätta en arbetskollega som inte vill ha alkohol.
Det verkar ju helknäppt och väldigt ofräsch inställning om ni frågar mig.

Personligen är jag glad att jag inte lever i ett sådant klimat eller stad där jag blir ifrågasatt om varför jag inte dricker och OM jag gjorde det skulle jag bli skitförbannad på den som ens vågade ifrågasätta mig.
Var och en gör väl ett eget val.
Men 30 liter för en kvinna, det är ju sjukt mycket och för männen tror jag det var 60 liter.
 
Nu ska i alla fall den icke drickande assistenten gå iväg till sitt jobb och imorgon ska jag inte heller supa förvånande nog.
Nej, jag ska luncha med Syster-Yster och sen hämta Lilla Sunshine på dagis och så ska hon sova över här.
Vi ska hänga med familjen, GARANTERAT NYKTERT!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0