Golfsambon, tordyveln och ett halsband...

God morgon!
 
Hemma och jag tog precis en bild på sambon som skulle/skall iväg och golfa...
 
 
Oj, oj, oj, jag tror bestämt att någon varit i golfshoppen och handlat nya och FRÄSIGA golfkläder!
"Rea", sa sambon.
"Visst", sa jag, och tänkte att det är ju sånt vi kvinnor brukar säga när vi okynnesshoppar.
Sambon är verkligen helt rätt nu...
På golfbanan! 
 
Igår satt jag och åt kvällsmat på uteplatsen på jobbet, helt plötsligt kommer något stort och tungt och landar på min fot...
 
 
En tordyvel!
"Iiiiiiiiiiii", skrek jag först, och borstade bort odjuret blixtsnabbt!
Han landade på rygg och kom inte runt.
Shit, den insektsrädda fick peta runt klumpedunsen så han hamnade på rätt köl igen och han var helt pudrad av frömjöl.
 
Så slog det mig:
En toryvel har landat på mig, det betyder LYCKA, om man nu ska gå efter egyptiska spådomar och...
Det ska man väl...?
Så ja, nu kommer något bra och lycksamt hända.
BRA och tack Herr Tordyvel för det!
 
Så gjorde jag ett kornblått halsband häromdagen...
 
 
 
 
Jag blev supernöjd själv!
( som vanlig  )
Det blev väldigt bling-bling och glittar så himla glittrigt när solen skiner på halsbandet, men matchar min kornblå klänning, mitt kornblåa linne och min kornblåa kjol.
Fick fin feedback av både Chifen, en arbetskompis och morsan.
 
Ja, det var allt för tillfället.
Solen skiner, det är jättevarmt ute och snart ska jag luncha med kussen och sen, som jag skrev igår, hämta min lilla bästis på dagis och mysa med henne.
Vi ses lite senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0