Grillad tjockkorv med bröd...

Så vart det kväller...
 
Jag var hos kompisen några timmar och då regnade det.
När jag kom hem regnade det lite till men sambon fick hjälpa till att bära upp balkongmöblerna ändå.
Och när jag gjort dom rena...
Blev det sol!
 
Jag satte mig dock i syrummet en timme och sydde så långt jag kunde på fleecekoftan, sen frågade jag sambon om vi inte skulle GRILLA...?
Det var ju 23 grader ute och strålande sol.
Något enkelt som inte krävde så mycket!?

Han gick iväg och handlade "tjockkorv" och bröd, jag gjorde iordning allt som skulle bäras ner och ställde på fram till sambon att bära ner när han kom hem igen.
Bryggde mig kaffe, gick ut i trädgården med Milou och tände grillen, satte mig i den HETA eftermiddagssolen med kaffet och njöt.
Inte helt fel!
 

Milou undrar lite försynt:
"Bjuder du på lite tjockkorv eller?"
 
 
Matte tänk-svarar:
"Nej lilla gullegumman, t
jockkorven ska jag ha själv, sorry..."
 
 
Så klämde jag i mig TVÅ hela jättekorvar och blev proppmätt.
Och tänk så gott det smakar, även om det bara är korv.
Att få sitta ute i sommarvärme och äta grillat för första gången, då smakar till och med bara enkel grillad korv godare än något annat.
 
 
Milou...
Ja, hon finkammade gräsmattan för det kunde ju ha ramlat ner en korvbit eller två.
Men tyvärr, inte en smula av vare sig korv eller bröd råkade hamna i gräsmattan.

Så är det när man är anorexihund och vägrar äta sin hundmat om man får vanlig människomat, då "ramlar" inget ner "spontant" på vare sig gräsmatta eller golv.
Vi i familjen har liksom lärt oss den tabben sen förr 
 
Så satt vi där i några timmar tills jag och sambon hamnade i "diskussion", eh, typ.
Då gick vi in och fortsatte "diskutera" inomhus...
Med balkongdörrarna öppna.
 
Fint, då var det ju INGEN som hörde ändå liksom.
(Eller hur)
 
Ja, nu var det ju inget allvarligt, alla par "diskuterar" väl ibland, synd bara att det förstörde en annars så trevlig eftermiddag och kväll.
 
Och nu sitter sambon och morsan och ser på hockey nu igen.
Jag ligger här med datorn och ser på mitt, för på sport...
Det slösar jag dock inte min dyrbara levnadstid på.
Vi ses imorgon, då blir det nya äventyr!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0