Hade INTE tagit med i "min goda tid" att hunden skulle spy upp gammalt ruttet trä...

28 grader.
28 hela, kokheta grader har det varit idag.
 
Jag och Milou höll på att smälta bort på vår promenad, det var stekhett på Hällarna och inte en käft ute.
 
 
Jag kokade under den där kepsen kan jag meddela, men var ju tvungen att ha den på pga rosacean.
 
 
Och när vi kom fram till klippkanten såg jag en ensam segelbåt på havet...
 
 
Dom måste haft en fullkomligt fantastiskt där ute i värmen och helt själva...
 
 
När vi kom hem höll vi nog båda på att dö.
5 liter vatten (kändes det som) intogs och faktiskt...
 
 
En glass också.
Alltså morsan bjöd så det kändes som man var tvungen 
 
Inte mycket blev gjort mer än att hänga under parasollet hela eftermiddagen med en bok, Lilla Sunshine kom på besök med sin pappa en stund och sen var det dags att TYVÄRR behöva gå in och göra sig iordning för föräldrarmötet på bowlinghallen.
 
Alltså det var ju helt fel dag att lägga detta möte en fredagskväll och dessutom en kväll som denna.
Men, men, nu var det så.
 
Jag var ute i god tid för sonen och jag skulle cykla.
Bara det att jag hade INTE tagit med i "min goda tid" att hunden skulle spy upp gammalt ruttet trä på FEM STÄLLEN som jag sen behövde sanera både golv och matta på.
Eller att hårfönens värme skulle lägga av och att den bara skulle spy ut kall luft och håret inte ville torka.
 
Nä, så 17.55 var jag lååååååååångt ifrån att vi skulle hinna till 18.00!
 
Morsan fick rycka ut som "taxi" för taxi-sambon kunde inte heller just då, och vänta, ja...
Då hade vi likaväl kunnat cykla.
Vi kom väl fem minuter försent och sen kom jag hem vid 20-tiden.

Nu sitter jag här själv som vanligt en fredagkväll.
Själv.
Sambon jobbar och sonen...
Ja, har är iväg med två tjejer GUD VET VART och framförallt VAD dom gör...?
Hjälp.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0