Har du blivit galen...?

Så var jag hemma igen!
 
Igår...
Ja, jag fick vända och cykla hem och hämta andra kläder, det var ju SVINVARMT!
Och trots att jag hade rätt tunna jeans, fast med långa ben, så kände jag att det här kan jag inte ha idag för då smälter jag bort.
 
Jag vände och slet åt mig trekvartsbyxor och ett par tunna och luftiga byxor.
Ner med vårjackan också i väskan för jag hade täckväst.
Inte så praktiskt i värmen typ.
 
Jag kom 1 minut försent till jobbet.
 
Så är det något som har legat vilande i sonens gener som tydligen har blommat upp:
Släkten Larssons lite galna solgener!
 
Igår, mamma kommer ut i trädgården och vad ser hon...?
Jo, sonen sittandes och SOLAR i en solstol i bersån.
 
Mamma/Mormor säger:
- Vad gör du, solar du...?
HAR DU BLIVIT GALEN?
 
Solsonen:
- Ja.
 
Mamma/Mormor:
- Va, vad har hänt, har du blivit lika SOLGALEN som resten av släkten, hahaha...
 
Solsonen:
- Jaaa, tydligen!
 
Jag höll på att fnissa ihjäl mig när mamma berättade den där lilla historien förut, och hon fnissade också gott.
När jag sen kom upp till oss såg jag att min solstol som stod på balkongen ut mot vägen...
Nu stod på Las Palmas balkongen!
Jaha, då hade han tydligen solat både i trädgården och på balkongen.

Se där ja, nu har han ÄNTLIGEN förstått meningen med livet:
Solen!
(sola)
 
Ja, och jag och Nybyggarkussen som trodde att vi inte skulle komma och se röken av sonen/gudsonen på stranden i sommar pga andra nyväckta intressen.

Men...
Kära kusin, jag tror vi hade lite fel där!
Jag tror vi kommer se sonen/gudsonen kanske inte BREVID oss på playan, men förmodligen någonstans på samma strand.
Han verkar ha tänkt om, det verkar vara inne att VARA BRUN helt plötsligt!
(fniss)
 
Själv blev det mycket utetid på jobbet igår så jag fick en rejäl bränna jag också.
Lovely!
 
Så var det ny dag.
Jag ska börja med att piffa, SY klart byxorna och sen får vi väl se hur vädret blir.
Kanske man hinner sola lite...?
 
Vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0