"Hem" finns ju kvar...

Så har YTTERLIGARE en dag i Stockholm gått...
Och jag är kvar!
 
Jo, för jag skulle åkt hem idag på morgonkvisten, men planerna blev ändrade och jag är som sagt kvar.
Det blev så mycket jag inte hann med här skulle man kunna säga, och jag är ju fortsatt ledig till nästa fredag so...
Why not liksom!?

Visserligen, jag längtar lite hem, men "Hem" finns ju kvar så jag kollade med Klokboken och kvar blev jag.
 
Dock fick jag faktiskt gå och boka tvättid här idag, för jag hade ju inte tagit med mig så mycket kläder så det räckte till fler dagar.
Men nu är det rentvättat och jag kan fortsätta min vistelse några dagar till, det är till att vara spontan minsann!
 
Det har varit en "hemmadag" idag då, skulle man kunna säga.
Jag har fixat det där med tvätten, tagit det lugnt, handlat lite, varit ute och gått i närområdet idag igen...
 
 
 
 
 
 
 
... och det är ju så himla vackert här ute vid vattnet faktiskt.
Visst, kanske inte så fint som hemma, MEN detta har sin charm också.
Stockholmscharmigt typ.
För att vara "förort" är det KANON här ute i Alvik, den saken är i alla fall klar.
 
Massor med solstollar i farten idag, vi gick alla och bara gled runt, jag tog en kaffe i solen.
Ja, jag har bara softat för att samla kraft till imorgon igen och nya äventyr.
Nu ska jag sätta mig i solen med min nyinköpta bok...
 
... och läsa.
Jag har inte läst ut Knausgårds 4:a ännu, men jag är ju så där med honom att jag vill "spara" lite på honom ibland.
Jag vill nämligen inte att min relation med Karl Ove ska ta slut, alltså sparar jag lite på honom och börjar på denna.

Roslund & Hellströms senaste var ju så bra så det var inte klokt "Tre sekunder", och jag satt och läste med andan i halsen från början till slut.
Jag är ju ingen deckarfantast annars, jag tycker det skrivs för mycket slentrianmässigt och skit i den genren, men dom här två skriver jättebra.
Eller dom blir bättre för varje bok skulle man väl kunna säga, dom första var inte lika bra som dom senaste.

Denna ska tydligen vara jättebra, så...
Nu mot lite mer kaffe och balkongen.
Stockholm är helt okej imed 18 grader och bara fleecekofta under promenaden ute idag, NOLL jacka och noll vind!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0