Inte för att jag är bitter eller så...

Inte för att jag är BITTER eller så...
Men klockan är 11.47 och jag har fortfarande inte blivit firad.
 
Jag har varit mor i hela 13 år men faktiskt aldrig blivit firad som MOR en endaste gång ordentligt.
Känns lite surt om jag ska vara ärlig.
Kanske jag blev det när sonen var liten och jag var ihop med X-kroken, men det kommer jag inte ihåg i så fall.
 
Vart är min härliga brakfrukost med blommor och blader som härlig kuliss?
Vart är min present?
Vart är min "Jag älskar dig mamma"- teckning?
Vart är min "Vi bjuder dig på lunch"-lunch?

Vart är min familj?
 
Tja, sambon sover.
Fast...
Igår kunde han gå upp fastän han hade jobbat natt och spela golf redan klockan 07.00.
Men idag är det ju bara "Mors dag" och det är ju inte lika viktigt och stiga upp ur sängen kanske...?

Sonen, ja han är ju hos sin far och jag har ännu inte hört ett PIP från honom.
 
Jag har ätit njutarfrukost själv, jag har grattat mamma, jag har duschat och gjort mig iordning.
VART är mitt firande?
Ja, jag bara undar liksom.

Nä, inte för att jag är bitter som sagt, men INGEN verkar ha planerat ett skvatt för mig.
Thanks familjen, makes me feel really good liksom!
 
Annars så planerar jag faktiskt för att sy idag.
Ja, nu har jag sytt klart allt som skulle sys till alla andra, nu kan jag sy något raffigt till mig själv kanske?

Har liksom inte haft lust att sy heller sen senaste syprojeket för det blev så mycket ett tag där.
NU har jag dock lust, så jag tror att det blir ett par byxor av något slag, ska botanisera bland mina tyger så får vi se vad jag hittar.

Vi ses senare, får vi se om jag fått något firande av mig eller inte.
Misstänker att "Att-bli-firad-på-mors-dag"- barometern kommer vara lika iskall som i detta skrivandes nu.
Good bye!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0