Jag & Farbror Jan-Öjvind Swahn...

God morgon!
Hemma och nu har jag en nyhet som heter duga...
 
 
Jag har blivit tvungen att köpa LÄSGLASÖGON!
 
Herregud, vad är det som händer, jag bara undrar liksom!?
Jag har insett att jag inte ser på nära håll längre, utan att jag trots att jag har mina vanliga glasögon ser jag inte.
 
Så igår, vi var på Ica maxi och handlade och jag tänkte att :
Kanske jag ska testa ett par läsglsögon när dom ändå bara kostade 24.90?
Och så gjorde jag det.
Stryrka 1.00 och helt plötsligt såg jag jättebra på nära håll.
?????

Detta är inte bra, tänkte den närsynta bofinken Knut-Madde.
Det går utför, och nu går det utför SNABBT.
Nyss på topp(en av berget), nu går det utför i en hastighet av 100 km/tim... typ...
 
 
Inte bra, inte bra alls.
 
Känner mig som Farbror Jan-Öjvind Swahn...
 
 
Ja, det är väl bara SÅDANA BRILLOR SOM FATTAS!?
Gud hjälpe mig.
 
Men på plussidan så insåg jag när jag kom hem och bara testade att sätta in tråd i en nål och lite annat fix i arbetsrummet:
Jag ser!
Varde ljus.
 
Känslorna är kluvna, man vill liksom skratta och gråta på en och samma gång.
Jag ser men känner att gäddhäng och åderbråck är bara ett stenkast bort!
Nu ska jag vara lite barnvakt om en stund, vi ses lite senare!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0