Jag måste köpa en rulle bubbelplast!

Så lossnade det ÄNTLIGEN här framåt kvällningen vad gäller mitt frånvarande "Mors dags" - firande.
 
Jag och sambon hade bestämt att vi skulle se en film och vi bestämde oss för en rysare.
Jag gick över till macken och vad ser jag...?
Jo, att "Les misérables" hade kommit!!!!

Tjohoo, herregud, dagen var räddad, musikalfilmen som jag längtat efter att få se eftersom jag inte hann att se den på bio.
DEN blir det, tänkte jag, och den det blev!
 
 
Och sambon blev själaglad han också, skuttade upp i soffan och gjorde en piruett av glädje... gjorde han inte nej när jag kom hem med den där filmen.
 
Men då moppsade jag upp mig och sa att "jag hade minsann inte blivit firad idag så nu skulle väl jag få lite kul också, eller?"
Sambon bet ihop och jag hade spelat ut ett FULKORT.
 
Och gud så bra den var/är!!!
Jag fick faktiskt bita ihop så jag inte skulle gråta hela filmen, för imorgonbitti ska jag med hunden till veterinären och vaccinera, kolla hjärtat och ta tandsten, och då vill man ju inte sitta med svullna ögon och jättepåsar under ögonen.
Men jag tillät mig att gråta på slutet, för då svämmade ögonen över och jag kunde inte hejda det.
Typ.
 
Jag ger Les Misérables:
    - tummar upp.
 
Sambon höll dock på att förstöra hela stämningen där ett tag när han sa att Hugh Jackman såg ut som James Onedin i "Onedinlinjen"...
 
 
 
Jag började skratta, va fan, nej, nu är det ju sorgligt och stämningsfullt här tyst på´re, sa jag.
"Skepp o´hoj" sa sambon.
NEJ sluta, Hugh är ju snygg.
I vanliga fall )
Ja, fast sen var det lite svårt att släppa tanken på James Onedin, det ska erkännas.
 
Pratade med sonen igen på kvällen också och det är väl bäst att jag skriver här nu att jag SKOJAT angående det där med "Inte ha blivit firad" så ingen tror något annat.
Jag har haft en jättebra dag MINUS det där med att jag sydde byxorna i fel storlek.

Jag har VISST blivit firad, men vi har fokuserat mest på morsans dag.
Så...
Jag är inte bitter, bara så ni vet  
Ironi )
 
Ja, jag pratade med sonen och han har tydligen pajat höften under dagen.
Ibland vill jag göra som min Moster Puff, linda in ungen i bubbelplast!

Först lurade han i mig att han gick på kryckor, och jag blev helt svettig av ångest.
Nä, nu får det väl räcka med skador på dig, och VARFÖR HAR NI INTE RINGT, röt jag till den jätteskadade.
Äh, jag bara skojade, jag har bara fått en smäll.
"Bara skojade" sa den mycket irriterade mamman (som inte blev firad som hon önskade på mors dag... skoj igen då...) vad har hänt????
 
Ja, det var tydligen "en sk smäll" och nu hade han ont.
Sluta med sport, jag blir galen på alla dessa skador.
Vi får väl se hur läget är imorgon, men helt klart är:
Jag går och köper en rulle bubbelplast och lindar in min 13-åring i!


Vi ses imorgon, sov gott och håll tummarna för att vårat lilla pyre har ett friskt hjärta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0