Morgonens TRÖJCHOCK!!!!

Satte på tv förut imorse och fick en sk TRÖJCHOCK som Lena Liljeborg på "Regionala Nyheter" bjöd på.
Jag satte morgonkaffet i halsen...
 
 
Alltså som professionell ( very pråfisjonäll... ) stick-&-virkerska så måste jag protestera å det bestämdaste!
Sånt där garn använder man bara inte till en tröja till en vuxen kvinna, möjligtvis till en liten fluffig barnmössa eller något stickat eller virkat gosedjur, men till en tröja...?

Nej, då MÅSTE jag säga som Brasse i "Fem myror är fler än fyra elefanter":
FEL, FEL, FEL!!!!
 
 
Möjligtvis funkar det om man ska sticka en maskeradkostym och man ska föreställa en fraggel eller mupp ifrån "Mupparna".
VILKEN mupp eller fraggel vet jag dock inte, men ändå...
Det skulle funka och vara helt okej.
 
Men som tröja på en nyhetsuppläsare, jag måste tyvärr säga:
Ta av eländet!
 
Jag hörde inte ett smack av vad som hänt i våran lilla region, jag bara såg den där hiskeliga fluff-rosa-kyckling-tröjan.
Den kanske även påminde mig om en rosa, vajande havsanemonskoloni i ett korallrev utanför Australien typ.
Jag såg även tröjan framför mig när Lena INTE var i bild.
Tröjan var som fastbränd på näthinnan och jag kunde inte få bort den.
 
Dessutom ställer jag mig frågan:
Har dom ingen stylist på "RN"?
Har dom ingen som säger:
"Den där tröja är jätteful, den funkar inte i bild, den tar bort fokus från nyheterna, du måste ta av den och välja något mer neutralt!".
Fanns det verkligen ingen som kunde säga det?
 
Tydligen inte, där satt hon i sändning efter sändning med den vajade anemonskolonin korallrevet i bild.
Det vara bara några clownfiskar och en revhaj som fattades!
 
Nåväl, nu släpper jag den där tröja och HOPPAS att jag aldrig behöver se den mer på Lena.
(Rys, rys, rys...)
 
Dagen har börjat och jag ska dammsuga och sambon får åka och handla lite idag.
Jag ska sy, förhoppningsvis sy klart fleecekoftan, för idag har väl syaffärerna öppet (?) så jag kan fixa sammetsband.
Dags att börja jobba, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0