Saker som är bra och INTE bra...

Sak som är bra...
 


Jag är NÄSTAN klar med den svarta fleecekoftan!
Jag ska ta med den på kalaset jag ska till imorgon så får min vän som beställt den prova den och bestämma sig för knapp.
Den ser mörkgrå ut här men det är den inte, den är kolsvart bara det att den fotad utan blixt och då blev den mörkgrå i kvällsljuset.
 
Sen tar jag hem den och syr knapphål och syr fast knappen.
Klar tills på söndag när hon åker till Stockholm 
 
Sak som INTE ÄR BRA...
Jag har försökt stävja det hela med att akta mig för solen med både solskydd, kepsar, solhattar, solbrillor.
Jag har försökt tänka på vad jag sätter i mig, akta mig för att dricka för mycket kaffe, salt, kryddor, men inget har hjälpt.

Nu är den här igen tyvärr, ROSACEAN har gjort comeback för detta nya året.
Fuck.
Fan så trött jag blir.
Jävligt trött till och med, men det är inte mycket att göra åt, it´s back.
 
Jag kände här att det har stuckit i huden som nålar i några dagar, det har hettat vilket jag trott berott på att jag fåt sol på mig TROTS att jag skyddat mig.
Så kom dom små utslagen i förrgår i pannan, mer igår och idag har det spridit sig ner på kinderna och det tokhettar.
 
Har varit tablettfri sen oktober 2012 och nu var det dags igen.
Sak som är bra dock:
Tack och lov har jag tabletter hemma så jag kan köra igång direkt, tack och lov att jag alltid spar en halv kur.
 
Mina hudläkare hatar det, man ska ju inte ta tabletter innan läkaren har godkänt att man får en tablettkur eftersom det är stark antibiotika, MEN...
Har har man påbörjat en kur kan man inte sluta tvärt.
Så "Doktor Hud" vem det nu är man har förtillfället har inget val, det är bara för hen att skriva ut.

Jag är ful i detta avseende, men å andra sidan VILL JAG INTE VARA FUL så...
Who gives a fuck?

Inte jag i alla fall, så nu ska jag ta min första tablett ikväll så det hinner lägga sig tills nästa vecka.
Men det är väl ändå själva faaaaaaaaaaaaan!!!!!?
Hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar, hatar och så hatar jag lite till 
 )
 
En sak till som inte är bra:
Sambon jobbar och jag sitter som vanligt själv en helgkväll.
Men jag ska pyssla lite till och sen vid 22.00  se "The other guys" och skratta åt "hajscenen".
Det var min dag, vi ses imorgon igen.
Samma blogg, samma tjat och samma ordbajsande!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0