Småskador och sår i ansiktet...

Hemma och jäser i soffan.
Mitt jobbdygn gick fort och det var kul att vara tillbaka på jobbet efter så lång ledighet!

Cyklade och det var tur att jag hade med mig vinterjackan i bagaget, för igår kunde man gå med täckväst på morgonen och sen bara t-shirt och tunn sticketröja på dagen.
Men VIS av erfarenhet så packar jag alltid med mig extra kläder under den här årstiden för det kan snabbt vända.
Och idag:
Isvindar och motvind hem.
Vinterjacka på!

Frukost blev njutarfrukost idag:
Dansk rågmacka med smör, fil med hemkokt med (kanelstång i) äppelmos med bitar i.
Godare än så...
Kan det väl knappast bli!? 

Jag vann för övrigt mönstren jag visade igår, det blev billigt.
Tummen upp för det också!


Så ytterligare till en premiär för sommarsäsong 2013...
 
... årets första flip flop´s är inköpta!

Mitt fejs ser väl "sådär" ut just nu.
Rosacean blommar lite och då och då måste jag klämma på knottrorna som uppstår...
För att få bort skiten.
Det blir vattniga små sår, INTE SNYGGT.
Jag får vara glad att jag åtminstone är lite brun så det inte syns så mycket.

Men så hade jag klippt naglarna i förrgår, och mina naglar kära läsare...
Det är inga naglar, det är LIVSFARLIGA VAPEN!!!!!
Jepp, jag har under min uppväxt haft mycket god hår- och nagelväxt och mina naglar är stenhårda.
Inga mjuka vik-naglar här inte, nope, jag har riktiga "klor" som min salig far brukade säga.
 
Brottningsmatch med farsan i sängen när man var liten, han må har varit stor och tjock och jag liten och tunn, men gissa vem som vann?
Jo, alltid jag såklart.
Fick jag bara tillfälle att få loss en arm när han höll fast mig, så kan jag säga att jag rev fortare än blixten och blodflöde uppstod.
Pappa var tvungen att släppa mig och jag klöste till lite extra, ritch-ratch...
Vilken liten ängel man var, en riktig gullunge.
Han ville busa...
Och jag ville vinna.
Till varje pris.
Always.
 
Nåväl, det kan ju gå illa för en själv också när man har klor som jag.
Speciellt när dom är nyklippta och vässade med nagelfil.
Då blir dom ännu vassare.
Grejen är att ni kanske tror att jag har superklor och vässar/filar dom på ett speciellt sätt...?
Svar: Nej.

Förr hade jag periodvis väldigt långa naglar, men det har jag inte längre och speciellt inte nu när jag syr så mycket.
Då är bara långa naglar ivägen.
Igår klippte jag ner dom och filade så dom är ca 1 mm och ändå lyckades jag skada mig själv i förrgår.

Skulle klämma en rosaceafinne på näsan och SLANT med ena nageln och snittade upp ett stort sår över näsroten!!!
Men va f-n!?
Jättesnyggt.
SLASH,
 så bara försvann en liten slamsa där på näsan.

Ja, och som sagt, det är inte första gången jag snittar, skär, slashar mig själv eller andra med mina sylvassa, benhårda superklor.
Så nu är jag snygg, klämsår i pannan, slashsår på näsan och lite mer kan jag väl lägga till i ansiktet.

Gå ut...?
Nej, jag stannar nog inne och ber min mor att linda mina händer med tjocka lindor så jag inte skadar mig själv ELLER någon annan för den delen heller.
Varning på stan, Madde har nyklippta och nyfilade naglar.
Nej då, jag skiter i det jag ser ut som jag gör, inte mycket att göra åt!

Nu ska jag börja min dag, ska till bibblan och lämna böcker, skicka paket till kussens båda barn som fyllt år (äntligen ska dom komma iväg) och sen hem och rita mönster till bästisens fleecekofta.
Vi ses senare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0