söndagshäng i kungsan...

Så blev det söndag!
Igårkvälls blev det tjejmiddag med Klokbokens vänner här uppe som jag inte känner och det var JÄTTETREVLIGT.
Det var mat, prat, skratt och mera skratt på det.
När dom sen gav sig ut på stan runt 23.30-tiden, stannade Tant Madde hemma och satte mig framför tv´n och tittade på "SNL" 
Och sen gick jag och la mig.

Vaknade runt 08.30 och tog lite frukost, läste lite bok för att inte väcka dom andra som fortfarande sov och sen gick jag och tog på mig myskläder och gick min lilla Alvik-längs-havet-runda!
Sååååå underbart, och när jag kom hem hade dom andra vaknat och jag och Klokboken piffade till oss, tog tunnelbanan in till stan, promenerade bort till Kungsan...
 
 
 
...  och träffade två andra vänner för att luncha!
 
 
Vi fick bord i solen och där satt vi och hade det GÖTT i största allmänhet.
Och körsbärsträden höll på att slå ut...
 
 
 
No need to say att Kungsan var packad med folk idag...
 
 
Jag toppade det hela med en kaffemilkshake som bara den var som en hel lunch.
När vi suttit där i några timmar följde vid med en av tjejerna till båten nere vid hamnkajen längre ner, hon skulle vidare till Hasseludden (otrevligt) och jag och Klokboken promenerade mot centralen och sen åkte vi hem.
PERFEKT söndagshäng blev det minsann.
 
Dessutom hittade jag en ny solhatt till sommaren på HM.
Köpte inte idag för kön var för lång och jag orkade inte stå i den, men jag har tid imorgon så då köper jag den då istället.
Min förra Cuba-hatt blåste ju ur badväskan i somras när jag skulle med bussen till Lickers, alltså behövde jag en ny till iår...
Och det har jag alltså hittat.
Nu ska vi äta kvällsmat, vi ses senare!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0