Sune och upplopp...

Uppe och snart dags för jobb!
Kroppen är pigg och jag är laddad, jag har sovit som en stock.
Nacken, ja den är paj fortfarande, inte mer med det!
 
Igår såg vi...
 
 
... "Sune i Grekland".
Och den var väl helt okej, men om jag skulle jämföra med dom gamla filmerna så är faktiskt dom bättre.

Fast Morgan Alling var bra och även killen som spelade "lillebror Håkan".
Jag och sonen skrattade mest när Morgan dök upp i rutan, hans jönsiga stil var riktigt fjantig och skrattframkallande.
Jag ger den:
   - tummar av fem möjliga!

Sitter och ser på nyheterna och upploppen i Husby och nu även har spritt sig till andra förorter.
Boken jag läser just nu "Två soldater" handlar bla lite om sånt.

Och att det handlar om förorten, utanförskap, gäng, brödrarskap, kriminalitet, vapen, knark, att leva i en egen verklighet än den verkligheten "vi andra" lever i.
En värld i världen.
 
Boken är lite knackig att läsa bitvis pga av att författarna valt att skriva som killarna i boken pratar och tänker.
Men när man sen sitter och ser på nyheterna nu om upploppen som sprider sig som en löpeld över Stockholms mest utsatta ställen, det är unga barn och tonåringar som påverkas av varandra...
Då blir boken FAKTISKT lite mer begriplig.
Jag återkommer med "tummar upp" när jag läst ut boken.
 
Nu är det dags för dusch och jobb, vi ses imorgon!
Ha en bra dag allesammans.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0