Vilken lovley dag med "lyckad" sömnad och firande... (not)

Så har jag skurit ut tyg och sytt...
 
 
Och jag fick till skärningen och mönstret på det otroligt jobbiga tyget sandtvättad satin som bara gled omkring.
Och först vart jag osäker på om jag ens gillade att jag valt just DET tyget till byxa, men när jag vart klar, och det var klanderfritt sytt, sömmarna raka och fina, mönsterpassningen kanon, fast inte korrekt strukna som ni kanske ser på denna bilden......
 
 
 
 
 
Men jag blev HELNÖJD!
 
Bara ett litet problem dock...
Jag glömde sömsmånen på 1.5 cm runt om!!!!!!!!
 
Amen herregud, hur många gånger ska man behöva påminna sig själv om detta faktum:
SÖMSMÅN för i h-vete Österholm, SÖMSMÅN.
Jaha, så ett par storlek 34 blev raskt ett par storlek 32.
 
Problemet är att ibland syr man efter mönster som har sömsmån inräknad som tex Stoff & Stil och Mc Calls.
Sen byter man till Burda som INTE har det, men då har man liksom sytt så mycket med "inräknad sömsmån" så man glömmer bort att lägga till den.
Och så blev det nu då idag typiskt nog, t
oppen.
 
Grejen är att jag går i dom, om än med nöd och näppe men dom passar inte i midjan.
Alternativet är då att jag kapar dom ungefär i mitten av midjan och syr på en trikårkant som man kan vika ner.
Vi får väl se.
Eller om kanske mamma kan ha dessa, så kan jag sy ett par nya till mig med korrekt sömnsmån.
 
Jag bjuder frikostigt på dagens andra...
Lovely day, lovely day.
 
Finlunch, finfika, blommor och blader på morsans dag?
Blev det något, blev jag firad?
Svar:
Nej!
 
Jag känner mig himla bortglömt och INTE FIRAD.
Men, men, what goes around, comes around...
Sen säger jag inte mer.
 
Sambon försökte försvara sig med att "han minsann aldrig firat mig på mors dag, han har bara "firat" sin morsa".
Eh, jaha, firat din mamma, som du inte sett sen...?
(18-talet typ)
Sure.
 
Lyckliga er alla mammor som under glada tillrop och dylikt blir firade, lyllo, lyllo er.
Lyllo er.
Nu ska jag äta, återkommer senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0