Det blir mer av samma sort...

Klockan är 15.15 och jag tar en paus.
Det har gått i ett sen klockan 09 då jag satte igång och röja i vårat hem innan min bästis (Lilla Sunshines mamma) skulle komma hit och plugga matte med sambon.
Dom läser nämligen vissa ämnen på komvux ihop.
 
Och sambon går ju inte upp och röjer direkt, honom fick jag då väcka och "kasta" in i duschen för att han skulle hinna bli klar tills hon kom.
Dessutom, jag vill inte ha rörigt när det kommer hit folk, nope, det vill jag inte.
 
Vid 10 kom jag in i duschen själv för att sen dra till ÖB för handel och sen kom min andra bästis Frk Smältchoklad och fikade, samt hämtade babyfleecen hon ville ha till sitt barnbarn.
 
Sen har jag skurit ut en nu baby fleecejacka i turkost tyg och insåg efter en ronda i mitt lilla arbetsrum:
Den som spar hon har!
 
 
Jag har nämligen spillbitar från alla fleecekoftor jag gjort, jag har sparat alla större bitar som blivit över!
Kanoners.
Det innebär att jag kan få ut några babyjackor i dom mindre modellerna på det jag redan har hemma!!!
Inte dåligt.
 
Detta hade jag dessutom tänkt att hiva när jag tyckte att jag inte fick plats med mina långa ben under skrivbordet, där fleecekassen stått, där jag nu har mina nya maskiner.
MEN TUR att jag inte gjorde det, jag lät kassen stå kvar och det har jag ju igen nu, jag har jag lite material att använda.
 
Ja, och nu var väl pausen slut då.
Jag ska gå till tygaffären och kolla prickig snedslå och sen ska jag antingen sy ELLER rita av och skära ut alla storlekar i babyfleecen så jag har det klart framöver.
 
Dock måste jag bara berätta att det är STOR SORG i mitt sinne sen igårkvälls, kanske ingen världskatastrof men...
Det har gått hål i mina favoritbyxor i zebramönstrat tyg!!!
Ja, "Dagens ilandsproblem" kanske, men jag älskar dom där byxorna intill vansinne.
 
Ska jag då se det från den ljusa sidan så kan jag slakta dom och rita ett mönster som jag kan sy nya byxor av.
Toppen, men jag älskar själva tyget i brallorna också.
Nåväl, det vara bara en tidsfråga, jag får försöka se det från den ljusa sidan:
Det blir mer av samma sort istället.
Nu mot tygaffären, vi ses lite senare så får vi se vad jag har gjort.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0