Glosögda räkan...

Jag har ett mönster som TYP matchar detta...
 
 
Mhm, så nu blev jag inspirerad att hinna sy något snyggt till jul ELLER nyårsafton till mig själv.
Helst skulle jag vilja hitta en tyg som matchar klänningen högst upp, den randiga, för en sådan klänning har jag önskat mig i evigheter.
Kanske om jag hittar ett viscosejersey med lite tungt fall så blir det nog en sådan.
Fast med ärm tror jag.

Mönster, mönster, mönster...
Det är välan det enda jag tänker på.
 
För övrigt vann jag detta som jag så gärna ville ha...
 ... för noll och ingenting jämfört med vad det kostar i verkligheten.
Jag sparade ca 70 kr, de ni, det var inte dåligt det.
 
 Jag lär väl återkomma när jag har tid att sy denna i något snyggt tyg också, gäller bara att hitta rätt tyg också.
 
För övrigt har jag skickat BUD med Syster-Yster som ska gå på Ohlssons och kolla:
1. Stickat tyg.
Ja, jag såg ju ett som jag ÅNGRAR att jag inte köpte när jag var uppe och köpte symaskinerna för jag vill sy en kofta till mig själ i det tyget.
Testa i alla fall, jag har ju bara stickat själv förut men aldrig sytt i stickat tyg.
 
2. Köpa trikåtyger till barn.
Jag börjar med det så jag får ihop lite och sen testar jag att beställa från England så jag får lite orginellare tyger och inte samma som alla andra.
Håll tummarna att vi (hon) hittar något som jag vill ha.

Nä, nu är det slut för idag, vi ses imorgon igen och då är jag hemma och ska ta det lugnt heeeeeela dagen.
Gå långprommis med vovven.
Längtar.
Fan vad jag älskar den där lilla glosögda räkan!
 
Adventspynta måste jag ju också göra, eller på tisdag kanske.
Nattinatti.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0