Jag försökte lösa mysteriet...

Igårkvälls hann jag inte blogga...
Dagen gick faktiskt i ett!
 
Jag och Syster J möttes upp med Bosse och Milou och så tog vi en vända på Hällarna, hundarna sprang och vi babblade.

När jag sen kom hem blev det "det vanliga" och runt 13-tiden satte jag mig i syrummet!
Målet var att lösa mysteriet med:
"Varför-blir-sömmen-på-fleecekoftan-så-annorlunda-jämfört-med-på-provlappen-i-samma-tyg?" och nu är ju själva koftan REDAN kasserad, men den kommer jag faktiskt behålla för framtida bruk som "provkofta" att sy på FÖRST innan jag syr på den beställda koftan.

Och där satt jag, sömmen på provlapp efter provlapp såg KANON ut...
Men så fort koftan kom i maskinen:
Katastrofsöm.
?????

Läget var inte ett dugg annorlunda än kvällen innan.
Tillslut kallade jag på sambon och sa att "Jag måste ändå ha ett vittne på hur det blir provlapp Vs kofta".
Sambon kom, såg samma sak som jag och båda sa och tänkte:
Hur är det möjligt, varför syr den annorlunda på koftan????
 
Ja, och så la jag ner det mysteriet för dagen, det gick liksom lite att lösa igår som i förrgår och jag ville komma vidare!
 
Vidare tänkte jag att jag skulle montera min kantbandare för att testa och öva mig på den.
Jag hann trä maskinen, montera plattan, skära ut provsnedslå i trikå, trä kantbandaren, montera själva kantbandaren, justera plats framför pressarfoten (Herregud, jag har ALDRIG använt en sådan här mojäng och dessutom var instruktionerna på engelska, tur det var lite bilder också...) och testsy.
Blev inte så bra justerat men jag fattade i alla fall hur jag INTE skulle göra!
 
Sen hann jag inte mer utan var tvungen att börja med middagen, och igår blev det HÖSTMIDDAG...
 
 

.... kycklinglår preppade med vitlökssmör och kryddor, kålrot, morötter, potatis, äpple, champinjoner, sky på det och det blev ASGOTT!
Jättemiddag för mig och sonen (sambon jobbade) som stod och skötte sig själv i ugnen som blev både var god och billig.
 
Sen hann jag inte så mycket mer än plocka undan allt för jag hade spontanbjudit in tre vänner (vi blev 3 ½) på "Så mycket bättre"-kväll.
Ja, så Syster J och Lilla B dök upp först och sen droppade dom in en efter en, det blev prat, tv och timmen blev sen.

Sonen såg "SMB" med oss, låtsades väl LITE innan att "Nä, det här ska jag inte se, jag ska gå in till mig SNART..."
(Hänga med tanterna liksom, vill inte låtsas ATT jag kan tänka mig göra det...
Men det ville han, annars hade han gått in i sovrummet och sett programmet på den tv´n, tro mig...
)
Och så skulle han sitta på soffkanter eller stå och glo.

Efter lite mild övertalning från tanterna så...
Joinade han tantgänget sittandes i en fåtölj!

Kvart i ett sa vi "hej då" och fem över ett låg jag i sängen, halv två sov jag, fem över sju vaknade jag!
Okej, somna om beordrade jag mig själv.
Men det ville inte "Mig själv" lyssna på, så jag gick upp.
Rätt pigg ändå, trots lite sömn.
 
Vem tyckte jag var bäst i "Så mycket bättre" igår då?

Jo, KEN var klart överlägsen IGEN, stark förklaring till varför han valde just den låten han valt, stark text av Bo Kaspers Orkester som Ken omarbetat och starkt framförande, han gav mig kvällens enda gåshud!!!
Mig och Klokboken.
Ja, han har växt lite i mina ögon faktiskt, förra veckan fick han mig att vilja hoppa upp och dansa och den här gången var det starkt och berörande.

Tvåa kom Ebbot, denna goa gubbe (i typ min ålder ) från Göttlabörj med både humor och stark röst.
Han kom inte långt efter i min bok.
På det såg vi ju såklart "Downtown Abbey" och det kändes som ens gamla polare kommit på besök, som vanligt satt jag och ville ha en massa kläder...
Och nu kan jag ju sy dom!


Och nu ska jag börja min dag här vet inte riktigt ännu med exakt vad, JO, jag bara luras, jag ska sy såklart.
Först fixa lite i hemmet och sen duscha och vid 10 sitter jag i syrummet!
Vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Robin

Enkelt, men gott som tusan! Fattas bara ett gott vin, eller ett par goda öl till det där ^^

Svar: Jepp, det var/är verkligen gott, vi åt som galningar! :D
Madde

2013-11-03 @ 14:04:45
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Haha! Det kan jag förstå ;) Själv så vart det kycklinggryta med ris igår ^^

Svar: Och vi klämde i oss blodpudding, inte lika poppis matval som kvällen innan! ;)
Madde

2013-11-04 @ 14:13:23
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Jag tycker dock om blodpudding. Eller ja, i alla fall om det är bra kvalité på grejerna ;)

2013-11-05 @ 12:16:58
URL: http://thegamingground.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0