Jag har inte känt mig mordisk...

Jag har inte hunnit blogga idag på morgonkvisten eller under dagen för det har gått i ett!
 
Först drog jag iväg till sjukgymnasten och fick lite träning och nya övningar att öva på.
Sen blev det handel till sonen och på Ica och sen....
Arbetsrummet pronto!!!

Jag har suttit och sytt en svart, beställd fleecekofta på min vanliga maskin.
Idag fick jag nog av dom andra maskinerna, inga fler tester utan jag tänkte:
Jag måste jobba och ta tag i beställningar.
 
Så där har jag suttit och sytt och sytt och sytt...
Gud så sakta det går jämfört med "locken".
 
Mitt i allt så ringer dom från symaskinsaffären.
Fick prata med syproffset där som gav mig lite tips, råd och förmaningar och hur jag ska göra.

Ja...
Jag fick lite att tänka på och hon menade att jag kanske haft nybörjartur och med dom första grejerna jag har sytt.
Jaha...
Ja, nu har jag i alla fall tagit till mig det PLUS att jag måste tänka på hur tyget stretchar när jag syr.
 Okej...
Det har jag såklart inte tänkt på och att det kan påverka.
Jag har MYCKET att ta tag i nu och testa om.
Håll tummarna.
 
Ikväll blir det dock inte mer symaskin än det jag syr på den "gamla" vanliga trotjänaren.
 
Det blev i alla fall ett väldigt långt samtal och förhoppningsvis kommer tipsen kanske rädda mig och att det inte är maskinen det är fel på.
Annars har det då inte hänt så mycket, jag satte mig precis och ska snart fixa med middagsmaten och sen sy igen.
Work, work, work, jag kommer sova gott ikväll, den saken är klar.
 
Nacken då...?
Ganska bra idag faktiskt, ingen brännvärk utan lagom värk.
Hur värk nu kan vara "lagom", men det är en värk som gör att jag kan FUNGERA och göra saker åtminstone och jag känner mig inte mordisk i humöret.
Alltid något typ.
 
Och nu:
Middag.
Vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0