Julmarknadsdag...

Hej igen!
 
Ja, då var jag tillbaka i soffan efter en MYCKET lång dag, jag är helt slut.
Jag och Milou körde en långpromenad ut till slutet av Vibble och tillbaka.
På Hällarna har kommun-helvetet börjat lägga ut någon form av nya vägar och sanden som helt plötsligt låg på vägarna gick inte att gå på för man sjönk nästan ner och det var som att gå i strandsand.
 
Jag fick gå vid sidan om och Milou sprang hit och dit.
Eftersom det var fuktigt på marken klistrade sig sanden på hunden så hon fick duscha när vi kom hem.
Jag var skitförbannad.
Va fan ska dom hålla på och fylla på vägar och redan befintliga stigar som ger en naturlig känsla när man rör sig i området?
Det duger som det är!!!
 
Mötte Alfons med husse och han slängde ur sig frågan:
"Tror du dom ska asfaltera?
Det ser nästan ut som så´n sand och så har dom ju försökt platta till sanden med vält..."

Du, sa jag, om dom asfalterar då blir jag skogstokig.
 
Ja, väl hemma blev det som sagt dusch med äppelschampo för hunden, hon blev adventsfin på kuppen.
Så duschade jag och sen drog jag, sambon och morsan till Bläse julmarknad...
 
 
Det blev mycket provsmakningar av olika korvar, pressylta, olika knäckebrön, mjuka bröd, godis och gud vet vad.
Det blev en hel lunch!!!
Så blev det kaffe och skinkmacka uppe på balkongen där man hade utsikt över folk som kom och gick.
 
Jag köpte hemkokta kolor av Katthammarsvik-Tomas...
De bästa av de bästaste kolor som finns i hela vida världen.
Jag köpte en påse som jag plockade ihop själv, den blev DYR...
Men det var den värd!
 
Sen drog vi mot Tingstäde och Tingstäde fästnings julmarknad, men på vägen stannde vi i skogen och morsan snodde tallris och jag klippte enris att ta med hem.
Jag har ställt min lilla bukett på matbordet och det luktar...
Enris.
Så gott.
 
När vi kom fram till fästningen blev jag uppvaktad av...
 
 
... två stiliga soldater som mamma TVINGADE mig att posera med.
 
Nåväl, jag ställde glatt upp och sen var det:
"Givakt mina herrar, raka i ryggen, helt om marsch!!!"
Typ.
Bossiga Madde trivdes som fisken i vattnet när hon fick leka Överste Österholm.
 
Sen åkte vi hem till tonåringen som hade stannat hemma, jag lagade middag och nu...
Sitter jag i soffan och njuter!
Helt slut, som sagt, dagen har varit lång och händelserik, mysig och trevlig.
Nu ska vi snart ser på "Så mycket bättre" och sen "Downtown Abbey", jag tror INTE att jag är vaken när "SNL" börjar vid 23-någonting.

Så måste jag bara tillslut visa bilder från "Hela Gotland" och den nya skridskobanan i S:t Karins ruin...
 
 
 
 
 

Nämen hörrni...
Jag tror bestämt att man bor på världens bästa plats i hela vida världen.
Det är SÅ vackert!
 
Vi ses imorgon igen, då är det promenad med Milou på förmiddagen och sen Skyltsöndag med vänner, stopp vid Lilla Sunshine med mor och glöggmingel hos Frk Smältchoklad på det.
Fullt schema imorgon också som ni märker!
Hej 1:a advent säger jag!!!!
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0