Mamma vill nog gå på bio...

Uppe med nöd och näppe...
Detta trots att jag sovit som en liten gris hela natten och somnade i tid.
Jag är trött ändå.
 
Jag hoppar direkt till mamma och följetongen Persbrandt...

Mamma vill nog VÄLDIGT GÄRNA gå och se "Mig äger ingen" för hon pratar om Micke nästan dagligen!
Än har han varit på tv i nå någon intervju och naturligtvis är han "snygg" i vanlig ordning.
Nästa dag har Moster Puff skickat urklipp från tidningar om Persbrandt som mamma försöker pracka på mig att jag ska läsa.
"Nej tack!"
"MEN, du kan väl läsa om Persbrandt, det är JÄTTEINTRESSANT!!!"
"Nej jag vill inte."
"Varför då?"

Ja, lite så kan det låta typ.
 
Så igår, vi kommer till Atterdags och ska handla, utanför står en man och säljer "Situation Stockholm"...
Med PERSBRANDT på omslaget såklart!
 
Jag skriker till mamma (är långt framför henne):
- Mamma, passa på och köp "Situation Stockholm" idag, Persbrandt är på omslaget, han är skitsnygg.
Har du tur så är det en poster med i tidningen!
 
Mamma går direkt fram till mannen och kollar, säger att hon ska köpa en tidning när hon kommer ut.
Men SNABLARS...
När vi står i kassan kommer killen in och meddelar mamma:
- Du, jag är ledsen, jag har sålt slut på alla tidningar!
 
Vilken osis, Micke som var så himla snygg på omslaget!!!!
 
Ja, ja, jag har i alla fall lust att gå och se "Mig äger ingen" för boken var ju jättebra så jag ska meddela mamma detta så jag slipper bli pepprad med "Micke hit och Persbrandt dit".
Jag förstår inte hur han kan vara så stor del av vårat liv när vi inte ens är släkt med karln...?
 
Nu ska jag piffa, vi ses imorgon igen och då ska jag blogga om vad stavningsprogrammet i min mobil vill skriva för ord...
När jag skriver ett annat ord!
Ha en bra dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0