Min dag...

Så var jag tillbaka!
Promenaden var...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
... LJUVLIG!
Vackert vintrigt solljus med lite lilaaktigt sken, kallt men ingen jobbig vind, hundkompisar på stros som vi hängde lite med OCH...
En jäkla massa folk utan hund.
Sol på en tisdag kan tydligen locka ut annat löst folk också.
 
Hem, tonade håret, dusch och sen iväg till frissan och idag blev det kort...
 
 
Min frissa var tvungen att kapa runt 3-4 cm för att det blivit så slitet av sommar och sol.
Bara att kapa, chop-chop.

Vad hände med LUGGEN undrar säkert ni då?
Ja, det blev ingen lugg.
 
Kan inte gå in riktigt på varför, men när jag hade nämt för en bekant att jag skulle klipp lugg, sprang vederbörande och klippte sin lugg och...
Det är för komplicerat att förklara. men jag VÄNTAR med att klippa lugg just pga det.
Är sugen, men tänker inte klippa den bara för att någon annan får samma lysande idé precis efter att jag nämt att jag ska klippa min.
Så...
Jag väntar som sagt.
 
Vidare var jag tvungen att investera i ett par nya vardagsgympaskor.
Mina älskade eccogympisar upptäckte jag i helgen luktade kattpink.
Jepp, så iväg till Öster för att hitta ett par mjuka gympaskor som jag kan ha tills vinterkängorna åker fram och sen ha när det är barmark till våren och jag kan köpa ett par nya eccogympisar.
Har inte råd nu heller.
 
 
Dessa hade kostat 599:- i sportaffären på Öster, men var nedsatta till halva priset (smasching) så det var PRECIS vad jag hade råd med! 
Mathandel på det och in på ÖB där jag köpte en plastback till...
 
 
... mina trikå och velortyger som jag nu har börjat samla på mig.
Ja, tygerna måste delas upp, jag gillar ordning och reda och vill ha olika tyger i olika backar så det är lätt att navigera bland det man vill ha.
Ja och sen kom jag hem, ätit, vilat och nu ska jag jobba lite för det har jag nämligen inte hunnit ännu.
 
Jobba fram till 21.00 när det blir "Veckans brott-marathon" och sen sängen.
Men vi hinner säkert ses innan dess.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0