Något som inte kräver så mycket hjärna...

På lördag ska det bli solsken och då ska vi putsa fönstrar inför advent och sambon var INTE svårövertalad...
 
 
Nej då, han ser framemot hela tilldragelsen med GLÄDJE.
(Efter lite LÄTT övertalning.)
 
Vad har hänt sen sist jag bloggade då?
Jo, jag gick ju till tygaffären och köpte upp mig på den där prickiga snedslån, svart/vit och turkos/vit blev det, samt en knapp med en liten zebra på och en pingvin-knapp.
 
När jag kom hem sydde jag på snedslå på två ärmar...
 
 
... men sen kände jag att ögonen sved som eld både av "någon form av feber fast inte feber egentligen" och även dåligt ljus.
Jag spar resten till en annan dag.
 
Istället gav jag mig på något som inte kräver så mycket koncentration eller hjärna:
Jag gjorde ritade av och skar ut mönster i dom tre resterande storlekarna i luvjackan, 68, 80 och 86, storlek 74 gjorde jag ju till första jackan.
Och sen har jag hamnat här i soffan, helt slut, har jätteont i kroppen.
Blir ju TIPPTOPP tills imorgon när jag ska jobba och på lördag när vi ska putsa fönster...
Och på söndag när jag ska jobba igen.
 
Men det skiter jag i, det ska göras, jag biter ihop OCH:
Kör på.
Det finns ju för-i-helvete alvedon!
 
Vi ses imorgon innan jobbet igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0