Och så gick tvättmaskinen sönder...

Är mycket lycklig idag för igår vann jag:
Ett mönster jag INTE kan visa.
Det går tyvärr inte att "plocka upp" bilden från Tradera, typiskt, men det var ett vintagemönster i alla fall.
 
Så vann jag även...
 
 
... även ett t-shirt mönster i många variationer till vuxen.

Jag gillade den runda halsen och även den v-ringade SAMT att det var linnen med också.
Dom andra t-shirt mönstren jag har, har högre hals och jag och min bästis som OCKSÅ vill ha t-shirts gillar lite mer åt det rundade hållet.
 
På önskelistan står även...
 
 ... denna fast utan det konstiga skärpet.
Jag har lagt ett bud, håll tummarna att jag vinner.
 
Så till igår...
 
Mamma meddelar mig när jag är på jobbet att tvättmaskinen "gått hädan", den dog.
Det var bara en tidsfråga, vi visste det, och så dog den mitt i en centrufigering tydligen.
Mamma säger då att "vi får fixa en ny imorgon..."
IMORGON, dvs IDAG!?
Dock inte.
 
Jag var snabb att förklara att "imorgon"/idag, då ska vi putsa fönster, inte en chans att vi ska fixa någon ny tvättmaskin då.
No way.
Det får ni fixa efter lunch när sambon kommer hem, ni har heeeeela eftermiddagen på er att fixa en ny tvättmaskin för imorgon:
Då ska det fan putsas fönster om det så spöregnar.
(Eller kanske inte då, men ni fattar)
 
Och så skickade jag som den ordningspolis jag är ett sms till sambon så han också visste vad som gäller.
Jag vill ha fina fönster till 1:a advent, inte flugskitar som lyses upp av fina advetnsstakar.
Tack men nej tack.
 
Och NU är jag hemma från jobbet, har druckit kaffe och försökt väcka sambon och NU...
Ska han upp!
Vi har jobb att göra, vi ses senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0