Vill inte se ut som en kulturtant...

God morgon go´vänner!
 
Tänk, det är aldrig så svårt att ta sig upp passen innan friveckan och jag förstår inte varför, jag är ju morgonpigg.
Nu vet ju ni likväl som jag att jag alltid lyckas spotta igång mig för jag promenerar nästan alltid nästan hela vägen till jobbet, lite cykel och ganska mycket promenad men...
Just nu är jag jääääääättetrött!
 
När jag kom in och tittade mig i spegeln på toan förut kände jag:
Lugg...
Njaä.
 
Fan, det är ju ändå skönt att kunna sätta upp hela håret i ett svep och inte ha hår i ögonen.
 
Se där, nu dök den där lilla tvekan upp i skallen bara dagen efter.
En tvekan som säkert kommer bli det där "Nejet" som jag inte vill känna.
Varför har jag så jobbigt med den där jävla luggen, jo, den är självlockig och jag vill helst inte se ut som en kulturtant!
 
Jag är ett hopplöst fall, jag förstår varför min frissa skrattar och vet hur jag är.
Och när så sonen spär på och säger att jag blir omodern.
 
FAST å andra sidan, vill jag se ut som en gammal övervintrad hårdrockare från 80-talet?
Nä, det vill jag inte.
Kulturtant eller övervintrad hårdrockare från 80-talet...?
Usch, jag vet inte vad som är värst, det är vid lugg-funderar-tillfällen jag bara hatar mitt självlockiga hår.
Faktiskt.
 
Men än så länge har jag inte ändrat mig, helt.
 
Alltså, här sitter jag och laddar nu och planerar redan nya projekt till helgen.
Vänta här nu, var inte jag helt syslut och skulle vila mig lite och bara vara ute i friska luften?
Jo, fast nu har jag sy-sug igen efter en dags vila.
Hopplöst fall här också tydligen.
Vi får väl se hur vädret blir, regnar det blir det systuga och skiner solen, då bara MÅSTE vi ut och röra ordentligt på oss.
 
Nu ska jag piffa, fortsättning på mitt hopplösa liv följer imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0