Att få till den perfekta rullfållen...

Att få till den perfekta rullfållen i olika tyger kan se ut så här...
 
 
Mm, mycket små spillbitar blir det!
 
Det finns såklart en manual att följa för HUR en rullfåll ska ställas in, men sen måste det tydligen finjusteras med två små skruvar hit och dit för olika tyger också.
Jag har lyckats få till en perfekt rullfåll i trikåtyg, men i dom tynre tygerna experimenterar jag fortfarande.
 
Ja, och nu håller jag alltså bara på med EN FÅLL i olika tyger, sen har vi 190 (nåja) sömmar kvar som ska läras att finljusteras i olika tyger.
Tjejen med dåligt tålamod får sig en rejäl törn när det ska justeras och justeras...
Jag vill ju bara SY.
Nåväl, det kommer nog igång såsmåningom, jag tyckte ju min första symaskin tog tid att lära sig och nu tycker jag den är en piece of cake.
 
Annars så fick jag med mig morsan ut på promenad idag, och...
 
1. HJÄLP vad hon babblade!
Skön, avkopplande och TYST promenad i det ljuvligt varma vädret?
Knappast, det var mundiarré så det hette duga.
 
2. HJÄLP vad VARMT det var!!!!
Och helt vindstilla vid havet, helt underbart.
Vi startade med jackor, halsdukar och vantar, men när vi gått en stund var det bara att ta av sig vantar, halsduk och jackan knöt jag runt midjan.
Till och med mamma stånkade och stönade och klädde av sig.

Vi gick längs muren och sen Norderstrand ut och tillbaka, Almedalen och hamnen hem och det var många som var ute och gick i det vackra vädret.
 
3. HJÄLP, det var många hundägare ute i farten som var på humör att snickesnackande i det härliga vädret så det blev mycket prat (trevligt prat för mamma) med okända människor. 
Det vart "hund-snackar-stopp" vart och vartannat steg, jag ljuger fasen i mig inte.
 
Sen kom jag hem, fika i solen och jag hade dessutom inte fel häromdagen när jag "typ kom på" att min djävulusiska värk kanske berodde på BÅDE vindsröjning hardcore och en kommande mens?
Nä, för idag kom...
Veckan.
Tadaaaa, skönt, då kör jag på i 190 som vanligt då!
Vi ses imorgon igen.
HEJ DÅ!
 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0