Från " TOTAL KONCENTRATION" till "VILA"...

Hörrni...
Nu vill jag bara säga "Halleluja"!
Och min status är...
 
 
 
Nu har jag härdat ut med den här värken i veckor med bara små korta avbrott och nu är jag helt slut.
Trasdocka.
 
Att dessutom att gå och jobba med sådan här värk, jag tror inte många förstår hur det är.
Man måste vara skärpt, man måste ha koll, man måste koncentrera sig på det man ska göra och så att vissa saker inte ska gå fel.
Man måste koncentrera sig på ATT KONCENTRERA SIG så in i helvete.

Men nu är jag hemma...
 
 
Det är skumt och mörkt pga stormen ute, men jag har tänt ljus, ätit frulle och druckit kaffe, till och med ätit några kvarglömda godisbitar.
Kroppen har gått från "TOTAL KONCENTRATION" till "VILA".
Hjärnan bara koncentrerar sig på Malou och tv´n, eller knappt det.
 
Igår trodde jag aldrig att "idag" skulle komma, men nu är idag här och jag är såååååååå tacksam.
Nu har jag frivecka och jag ska vila upp mig och stärka mig med frisk luft och nackvila.
Jag var så trött när jag kom hem så jag grät en skvätt.
Det var längesedan jag känt så här, MEN jag är ändå stolt över mig själv att jag håller fanan högt, jag gör det jag ska och jag GÖR DET BRA.
 
Nu behöver jag inte göra ett skit bra...
Jag behöver bara va.
 
Sonen kommer tillbaka i boet och jag längtar.
Jag har pepprat hans mobil hela veckan med gulliga sms typ "Älskar dig mammas lille pluttis".
Det är SÄKERT jättegulligt i MIN mamma-värld men skitpinsamt i hans tonårs-värld.
Fast det är ju bara han som ser dom och jag hoppas att han i sitt hjärta ändå tycker att det är LITE mysigt med små meddelanden från mig.
 
Kanske han kan se tillbaka på det vid 35 och tycka att jag var så himla gullig och söt (for sure) som skrev så till honom när han var vid sin pappa.
Kanske.
Eller:
Bara jävligt jobbig och pinsam.
Tiden får utvisa 

Nåväl, jag kör på i min vanliga stajl så får han väl spy i hemlighet.
Idag har jag laddat med MJUKGLASS och SALTLAKRITSSTRÖSSEL till fredagsmys.
Jag hoppas vi har en friktionsfri vecka, jag hoppas han lämnar tonårshumör hemma vid pappsen.
Good luck, tänker säkert ni, och jag med för den delen.
Nu ska jag börja min dag, vi ses lite senare.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas att du får en skön frivecka så att du får återhämta dig lite och slippa jobba med värk.
Krya på dig!
Kram

Svar: Tack, ja det hoppas jag också! :D Kramkram
Madde

2013-10-18 @ 13:29:17
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0