Funderar på framtiden och tyger...

Uppe och det känns som om morgonen bara sprungit iväg här.
 
Jag kom upp vid 07-tiden för att se att sonen fick med allt han skulle ha med inför resan till fastlandet.
Ikväll ska nämligen han och hans fotbollslag gå och titta på Sverige-Österrike (tror jag det är) uppe i Stockholm.
Det kommer nog bli en riktig höjdare för killarna och får sonen som han vill...
Då är det han som spelar där om 10 år!
 
Själv har jag redan "slagit upp portarna" till mitt lilla arbetsrum.
Dock har jag ont, jätteont, så det blir bara lite, lite fix där inne idag.
Jag skulle såklart vilja sitta där inne HELA DAGEN, men det vore dumt att spä på värken ännu mer när den redan är skyhög.
 
Jag ska pyssla lite nu, sen gå hundpromenad, sen får vi se hur statusen ser ut för resten av dagen.

Fast jag sitter även här och funderar lite på "framtiden".
 
Jag har varit inne och tittat på en sida med barntyger som jag skulle vilja beställa ifrån.
Ja, för när jag kollar på nätet på bilder av hemsydda barnkläder, då ser man lite av samma tyger som dyker upp i än det ena, än det andra plagget från olika sömmerskor.
Även samma tyger såg jag på marknaden i Klintehamn och Kräklingbo.
Nu snackar jag TRIKÅTYGER då alltså.

Jag tycker att många av tygerna är jättefina och jättesöta såklart, men jag...
Vill inte ha samma tyger som alla andra.
Jag vill ha "egna" tyger som inte så många syr i.
Jag vill ha lite mer speciella trikåtyger så jag inte blir en i mängden.
Mmm, så lite sånt sitter jag och kollar upp tills det är dags att köra igång med sånt framöver.
 
Dock måste jag först ta tag i mina tre beställningar som ligger och väntar på att jag ska bli vass på mina nya maskiner, SEN måste jag sy upp lite kläder i andra tyger som jag redan har, SEN när jag har sålt lite...
Då snackar vi trikåtyger från "hemlig"  tygsida.
 
Och nu ska jag börja min dag här, vi ses lite senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0