Idag har jag glott på...

Så vart det kväller...
 
Vad har hänt idag då?
Mja, inte mycket.
Det lilla jag BEHÖVT göra, som är:
Inköp av hundmat, tvättfix, matlagning, kaninburs rengöring och säkert något litet mer bara, har kraschat nacken igen.
 
Jepp, det behövs inte mycket nu tydligen för att nacken inte vill vara medgörlig.
Men i ÖVRIGT har jag faktiskt bara suttit och "glott igen" tv-program på datorn som jag missat.
 
Dels har jag sett tre avsnitt av "Bron" på raken som jag har sparat för att slippa vänta så länge på nästa avsnitt.
Tyvärr så slutade ju avsnitt 5 med ett jättespännande avslut, så nu blir det ju jättejobbigt att behöva vänta till nästa söndag.
 
Men SÅ BRA den serien faktiskt är, den lyckas toppa sig själv från förra omgången.
 
Sen har jag även "glott igen" en annan serie som jag verkligen AVGUDAR...
 
 
... "Franska Trädgårdar" med Monty Don.
 
 
 
Va, ser Österholmskan på trädgårdsprogram tänker kanske ni...?
Jepp, tänk det gör hon.
Jag.
 
Alltså jag är inte född med gröna fingrar, jag gillar inte att jobba i trädgården och hålla på.
Plocka bär och frukter och ta vara på, ABSOLUT, men odla blommor och sån´t...
Nej, det är inte min grej.

Men jag ÄLSKAR att se på vackert blomprakt och jag är ju en löv-fetischist.
Jag älskar löv och jag älskar att måla av löv, det har jag ju redan berättat här för flera år sedan och jag älskar att se Monty åka runt och visa upp UNDERBARA vyer från Frankrike.

Det är en såååååå vacker serie att se så man blir helt sjuk.
Ressjuk och blomsjuk.

Innan "Franska Trädgårdar" började så visade SVT "Italienska Trädgårdar"...
 
 
 
... den var lika vacker den kan jag säga.
 
Ja, så det har jag tittat på idag.
Och nu har sonen hyrt film "The Croods", jag återkommer när jag glott på den också!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0