Jag och min säng...

Idag har jag...
 
 
... tillbringat hela dagen i sängen sen vi sågs sist.
Ja, faktiskt, dusch och rena mjukiskläder åkte på och sen -> sängen.
Inte ens tv´n var på mellan 12-16.30.
Jag har bara vilat, sovit, vilat och åter vilat.
 
Jag kände att både hjärnan och kroppen behövde det, ingen distraktion från tv eller ljud, jag har inte ens läst.
Jag har faktiskt mestadels bara legat och blundat.

Vad dom andra gjort?
Ja, inte vet jag.
Jag TROR att sambon städat och jag tror att sonen hjälpt till.
Men så har jag ju blundat mestadels också, fragment finns av en städande sambo...
Eller så drömde jag.
 
Min bästis har i vanlig ordning hållit mig sällis...
 
 
 
Ibland brevid mig, ibland PÅ mig och ibland under täcket.
Hon gillar att variera sig den där lilla sockersmulan 
In bed with Madonna, nä, men in bed with Milou är inte så dumt det heller.
 
Och jag ligger fortfarande i sängen men nu har både dator och tv åkt på.
Hjärnvilan är över.
Armvilan består dock och detta bloggande blir inte långvarigt.
 
Det känns så skönt nu för nacken värker faktiskt inte, vilan i sängen under dagen HAR gjort underve(ä)rk.
Sen kanske det inte håller i sig imorgon, men då går jag fan och lägger mig igen.
Ja, jag kan ligga två dagar på raken om jag måste.
Helst inte, men jag kan.
 
Är jag uppe kan jag inte som bekant låta bli och göra saker.
Lika bra och ligga.
 
SKÖNT i alla fall att få känna NOLL VÄRK för tillfället, jag njuter.
Nu ska jag sluta, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0