Min hjärna stormkokar...

Nu är jag DÖD!
Dra mig baklänges, för mycket information på en och samma dag kan koka över den bästa av hjärnor.
Och min hjärna...
Den stormkokar!
 
 
Där satt jag...
Och fick INTE ihop trädningen av Baby Locken.
Jag kände tillslut att desperationen kom krypande och jag trodde att det var något fel på min maskin.
 
Tills jag bläddrade tillbaka ett blad i instruktionsboken och jag insåg att jag MISSAT ett litet stycke för att få det rätt.
Jag var tvungen att låsa en funktion för att kunna träda den ordentligt, sen gick det på två röda att få till det...
 
 
(fick ta vanlig sytråd i blandade färger för jag hade den andra overlocktråden i den andra maskinen)
 
Gode gud, ja, jag tyckte väl att det hade gått så himla fort i symaskinsaffären.
Sen var det bara att testa både det ena och andra...
 
 
 
... i söm- och fållväg med inställningar och annat.
När jag sen testat lite, drog jag ut alla trådarna och trädde om den igen bara för att det skulle sitta ordentligt.
Tjofräs, får vi väl se hur det blir med den saken imorgon!
 
 
 
Tror allt att sömmerskan kände sig lite trött och sliten där runt 20-tiden!!!
Typ.
 
Men, jag får ändå säga till min fördel:
Coversömmaskinen höll jag på med mellan 15.00-17.00 och sen hade jag koll på den, Baby Locken höll jag på med mellan 18.00 - 20.00 och sen hade jag koll där med!
Jag är faktiskt imponerad av mig själv att det gick så fort, men som sagt:
Det tar på hjärnan att koncentrera sig så in i helvete.
 
Jag hade ont i nacken innan jag ens började, för det har såklart inte lagt sig sen jag fixade iordning på vinden ännu.
Men spär man sen på med koncentration, ilska för att man inte fattar riktigt, och så en "inte så kul stol", ja, då är man där igen!
Nacken brinner.

Men NU KAN JAG i alla fall hjälpligt mina maskiner och imorgon tar vi repetition direkt när frukosten är klar och knoppen är klar!
Och nu ska den ledbrutna men MYCKET LYCKLIGA ägarinnan av en symaskin, en coversömmaskin och en Baby Lock krypa till kojs och sova.

Det här var verkligen ett bra val av mig att utöka min samling maskiner för att kunna sy i vilket tyg som helst, proffsigare och mycket snabbare.
Jag ångrar inte en spänn av alla ihoptjänade slantar jag lagt på detta.
Jag slösar aldrig någonsin för det har jag inte råd med på min lön, men detta har jag sparat ihop på enbart mina hantverkspengar och...
DET VAR SÅ VÄRT DET!
 
Vi ses imorgon igen, sov gott alla glada för det ska jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0