Stum och krum i kroppen...

Idag är jag både stum och krum i kroppen...
 
Efter gårdagens race och morgonens hemmafix är dagen redan körd.
Jag har så ont så jag svettas, fastän jag bara sitter rakt upp och ner just nu.
Inte bra.
 
Det har varit ganska tuffa veckor sen jag klippte den där häcken på jobbet (för nacken), den har inte riktigt återhämtat sig sen dess, Stockholmsresa på det och nu vindsröj.
Ja, men vad gäller vinden så hade det ALDRIG blivit gjort annars, och problemet är att även OM jag hade bett dom andra så hade det inte blivit bra ändå.
Jag hade varit värre än en vinds-röjs-Hitler och krävt arbeit(?) tills man stupar i princip.
 
Jag är vann att jobba i tempo själv, jag jobbar på tills jag är klar, jag tar inga pauser, jag äter ingen lunch, jag tar inga kiss-&-bajspauser...
Jag kör på för att få det klart snabbt så man slipper det sen.

Att stå och dela ut order till andra funkar inte det blir bara bråk och tjafs då, ingen förutom morsan i hushållet "jobbar så" som jag gör.
Vi har tempo-tempo.
Det blir för mycket pausande med dom andra typ.

Alltså är det väl bättre PÅ ETT SÄTT att jag gjort detta själv, men värkmässigt...
Nä, inte bra alls.
 
Igår hade jag så ont så jag knappt kände värken för påslaget var så högt, idag har jag "mindre" värk, men då har jag värken som gör att jag svettas.
Med andra ord jääääääääääääättevärk.
 
Lägg sen till den här jävla ryggen som håller på och jävlas i tid och otid nu!
Gah.
 
Ni ska veta att på våran vind, där kan inte jag stå rak i ryggen.
Det är 1.50 i takhöjd där det är SOM HÖGST och det är i mitten av vinden längs takbjälken, på sidorna (där alla kartonger ha stått längs väggarna) där är det, tja...
Ännu mindre i höjd.
Och jag är 1.75 över landsytan.
 
Jag måste med andra ord stå framåtböjd och även sitta på huk för att nå, och jag var tvungen att dra allting till mitten där det var dom där "höga" 1.50 och som sagt stå framåtböjd hela tiden medans jag jobbade.

Men inte nog med att nacken brinner värre än värst och att ryggen värker, oh no...
Bara för att jag var tvungen att stå framåtböjd, så har jag sträckt ut mina ligament baktill i benen och ja där har det inte varit stretchat på ÅR, så har jag ont där också.
Jag har ju tokstretchat i flera timmar liksom, jag fick en tretimmars framåtböjd benstretching baktill, TOPPEN! 


Enda fördelen med att jag fixade i sonens rum också var ju i alla fall att jag inte behövde stå framåtböjd där.
Tjofräs.
 
Gud så eländig kroppsligt jag känner mig idag, helt ledbruten som en mycket gammal tant.
 
Vad står på agendan idag då?
 
Jo, det blir ingen promenad tyvärr, nacken och armen måste få vila lite.
Jag och mamma ska åka ut och fira och gratta min äldsta moster som fyller år just idag.
Jag ska fixa en liten present, mamma ska jobba och sen drar vi efter lunch.
Alltså, vila innan firande av moster.
Klart slut här från GNÄLLTRÄSK, v
i ses lite senare i eftermiddag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0