Den gasframkallande fiffiga lilla ingrediensen...

Ja....
Vad hände idag då?
 
Jo, ut till Brissund jag for och himlen var klarblå och knappt en vindpust, jag la mig nära havet.
Det var stekhett.
40 minuter senare började det blåsa och jag fick flytta till en grop, ytterligare en stund senare kommer det moln från ingenstans.
 
Resten av dagen blev sol-moln-sol-moln-sol-moln och vid halv tre när jag kände mig färdig med sol-moln-sol och blev upphämtad...
Då sprack himlen upp och det blev klarblått igen överallt!
Tadaaaaaaa!!!!
 
Ja, men trädgården gick lika bra, jag finputsade det sista på ytterligare en fleecekofta, Kossan kom och vi fikade och snackade och sen var dagen liksom ändå över!
Så ja, det blev strand utan bad med sol-moln, fika, lunch, läsning och promenad och sen umgänge!
Inte så pjåkigt ändå.
 
Men...
Det var INTE SÅ det var planerat vädermässigt, det skulle vara en klar sol hela dagen.
 
Så har jag sytt lite till, ätit och om jag inte sover klokt inatt då blir jag galen.
Imorgon ska jag jobba igen och jag höll på att somna flera gånger när jag låg på stranden idag, då fick jag sätta mig i brassen och läsa för att inte nicka till.
Men bara jag fällde ryggen på brassen ville ögonen falla ihop av trötthet igen.
 
Jag sitter här och klipper med ögonen just i detta nu, så...
Om jag inte sover MER än sex timmar inatt, då blir jag galen.
Jag kommer aldrig orka upp då.
 
 
Okej, vi är inte där ännu.
 
Rolig information på samma ämne kom från sonen när jag ringde idag för att kolla läget i storstan.
 
Mamma Madde:
Hur är läget?
 
Sonen-Stockholmsfararen:
Bra, men jag är jävligt trött.
 
MM:
Mhm, vadå´da?
 
SS:
Jag har sovit jättedåligt.
Jag sov i samma rum som Denny (sambon) och jag har knappt sovit en blund, han har ju snarkat hela natten!!!
 
MM:
(GAPSKRATTAR)
Åh herregud, din stackare.
Så dumt att jag inte kom på att jag skulle ha skickat med dig öronproppar innan ni åkte.
 
SS:
Ja, men jag är inte den enda som har sovit dåligt, "E" & "J" (kusinerna) sov inne vid Moster Puff, dom vaknade typ vid femtiden av hennes snarkningar.
Vi är SKITTRÖTTA.
 
Ja...
Det var dom Stockholmsfararna med shopping på schemat för dagen.
Jag hoppas dom trötta små liven tog sig igenom dagen utan att gäspa ihjäl sig.
 
Annan rolig kuriosa handlar om min mage...
 
Jag har lidit en bullrig och uppsvälld mage idag.
Ont, och jag hade blandat mitt eget kardemummakaffe igår och VET att jag kan bli knasig i magen om jag dricker för mycket.
Dock kanske inte så ont som jag haft idag.
 
Rest-ont från måndagen?
Nä, inte ett dugg, detta var ONT-ont.
 
Så kom jag sent om sider ikväll på varför jag haft så ont, det var nog inte bara kardemummakaffet.
Jag åt ju CHILLI CON CARNE kvällen innan, chilli con carne med massor av vitlök och lök i och naturligtvis den gasframkallande fiffiga lilla ingrediensen:
BÖNAN

Jo...
Den är allt fiffig den där lilla bönan.
Gasframkallande och ont-framkallande som en effekt på det.
 
Ja, men då var den lilla gåtan löst, skönt.
Chilli och kardemumma, ingen höjdare för magen...
Det är bättre med ett äpple om dagen.
 
Nu ska jag se på tv och sen förhoppningvis sova minst 8 timmar.
Jag är såååååå trött.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0