"Det är ju PRECIS så det ÄR, exakt så där...

Idag vaknade jag halv åtta och när jag gick ut för att hämta tidningen fem minuter senare kände jag värmen ute...
Klockan halv åtta den sjunde september 2013.
Varmt ute på morgonen.
Otroligt.
 
Fårö blir det dock INTE idag.
Vi kände nog både jag och sambon igårkvälls att det blir så långt att åka så vi väljer Tofta eller Brissund idag.
Brissund blir det ju lätt att ta med hunden, men kanske man vill ha lite mer långsträckt sandstrand idag en dag som denna ändå...?
Ja, vi får väl se.
 
Har två fleecejackor som jag sytt parallellt och jag behöver sticka iväg och köpa sammetsband innan vi drar idag, så jag kan sy klart båda idag och imorgon.
Det ska jag fixa så fort dom öppnar.
 
Ser på tv att Lundsberg ska öppnas på måndag igen.
Vad ska man säga...?
Kanske som en kvinna sa nyss på tv´n:
"Det är en stark grupp att bråka med för skolinspektionen..."
Och med det menade hon att det är en stark grupp föräldrar som sätter in alla sina resurser för att hitta kryphål i lagen för att få skolan öppnad igen.
 
Jo, det är nog en väldigt stark grupp både pennigamässigt och resursmässigt kan jag tänka mig.
Nu öppnar alltså skolan igen och trevligheter som kamratuppfostran, strykjärnsbränningar, avklädningsmanövrar och skendränkningar kan fortsätta.
Så...
Trevligt...?
 
Igår såg jag...
 
 
... "This is 40" alldeles för mig själv på kvällskvisten.
Sambon och sonen satt och såg FOTBOLL HELA KVÄLLEN.
Jag tillbringade min tid i syrummet och såg film själv ihop med hunden då som sagt.
 
Och vad jag skrattade.
För min egen del var det VÄLDIGT MYCKET situationer som kändes igen, inte allt såklart, men mycket.
Man plockar sina egna små guldkorn i en film som denna och många skratt blev det.
Det finns en toascen som fick mig att skratta så tårarna steg i ögonen och sambon fick avbryta sitt fotbollstittande en stund för att komma in och se scenen, jag slutade inte gasta från sovrummet förrens han gjort det.
 
Jag spolade tillbaka scenen och såg den igen.
Jag gapskrattade och tjoade mellan skrattsalvorna:
"Det är ju PRECIS så det ÄR, exakt så där..."
 
Sambon...
Han drog marginellt på munnen, tyckte väl det var jobbigt att se "sig själv" på film så där.
Jag...
Var så lättad att fler där ute i världen har precis samma problematik och åsikter som en själv.
Uppenbarligen är det ju åtminstone EN person som har det, eftersom det skrivits ett manus.
 
Ja, jag gillade filmen och det är abslout en film där många 40-åringar i ett förhållande förmodligen känner igen sig.
Rekommenderas!
Nu ska jag köra igång här, vi ses senare idag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carita Liljendahl

Varmt för årstiden har vi också i södra Finland. Det är ju bara att njuta :-)

Svar: Ja, visst är det underbart, vintern är så lång så bara måste njuta för fulla muggar nu... :D
Madde

2013-09-07 @ 12:01:33
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0