Hon är helt enkelt en PERFEKT vandrande reklampelare...

Hemma igen och idag har det inte blivit så mycket tid hemma faktiskt!
 
Nej, fast jag började med att sitta en liten stund i solen på balkongen och göra ett armband till min bästis som fyller år idag.
Det blev ett armband med klarblåa pärlor som matchar hennes ögon, blandat med silverpärlor och en silverdöskalle som berlock.

När jag var klar med det så gick jag hem till en annan vän för att hjälpa henne med lite datafix som jag skrev förut, en liten hundpromenad på det, vila i en kvart på balkongen innan jag gick över till bästisen och blev bjuden på tårta och kaffe ihop med lite andra folk.
Trevlans.
Nu har vi ätit middag och sitter och väntar på Idol, jag och gubben.

Jag är väldigt trött.
Det har gått i ett, mycket umgänge under dagen och ingen vila efter jobbdygnet.
Huvudvärken har faktiskt tack och lov försvunnit under dagen och jag behövde bara ta två alvedon för att få bukt med den.
Alltid något.

Måste göra en sista grej innan Idol och det är att beställa tyger, kommer ha ett litet syuppehåll fran tills dessa tyger dyker up.
Jag ska ägna lite tid till att måla istället tänkte jag.
 
Och förresten...
 
Hundbästisen ringde idag och fnissade i luren och börjar samtalet med:
"Hej, det är jag (fniss) och jag måste bara ringa och säga att DIN FLEECEKOFTA har varit ute och gått igen..."
En kofta har varit ute och gått, okej...?
- Mhm, och hur tänker du nu?

Jo...
(och nu blir det SKRYTBLOGG igen
Då hade bästisen varit på något ställe på stan där en tjej hade sagt något i stil med:
"Åh, en sån där --------kofta har jag också varit och tittat på och tänkt köpa."

Min bästis upplyste henne då om att hon minsann hade en Österholm-kofta på sig och inte en "hm-hm-kofta" och att det bara var att promenera hem till mig och beställa.
Även att man då fick bestämma valfri färg, knappar och band.
(BRA DÄR bästis...)

Kanon, hon lyckas verkligen ragga kunder till mig i sin cerisa fleecekofta vart hon än går den där Hundbästisen.
Först Ica Maxi och nu här
Hon är helt enkelt en PERFEKT vandrande reklampelare för mina alster!


Nu tygbeställning, vi ses imorgon igen och ha en bra kväll.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0