Hur varierar man bilder på "det underbara"...?

Hur varierar man bilder på "UNDERBARA DAGAR" dag efter dag utan att bli tjatig...?
Svar:
Det går inte!
Det är nästintill omöjligt.
Det är bara att visa upp det underbara och säga att det varit ytterligare en jävligt njutbar dag i trevligt sällskap...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Framåt eftermiddagen när folk lämnat vår lilla del av Brissund fick Milou vara lös och springa runt och nosa lite som hon ville, det var LYX för Milou.
Fri som en fågel...
 
 
 
 
 
 
Sista badet var ca 17-någonting och det ca 19-20 grader i plurret och jag simmade och simmade.
Vi satt kvar och pratade i varsinn brassestol till klockan 18, då var det fortfarande stekhett och jag ville MOTVILLIGT lämna Brissund.
Men sambon höll på att svälta ihjäl och hemma väntade en utsvulten tonåring.
 
Bara att packa ihop och lämna det underbara och hoppas att man efter klockan två kan vara på Brissund IGEN imorgon.
Ja, för vädret ska bli lika varmt och lika underbart.
 
Jag känner att OM blir det en tuff höst med oförutsedda händelser, då ska jag minnas detta länge, länge i hjärtat.
 
Ja, så kom vi då hem efter lite handel sen middag och soffan.
Jag är helt slut och kommer sova som en stock.
Jag har inte mer att berätta om dagen mer än att vi haft lika härligt som alla dom andra dagarna och som sagt haft trevligt sällskap.
BRA SKIT liksom!
 
För övrigt har jag lite dåligt samvete för att jag dissade Göran Rosenbergs bok imorse.
Inte för att jag tycker att den har blivit bättre efter att ha läst ytterligare några timmar i den, utan mer för att jag kanske BORDE tycka att den är mer bra just pga sitt fruktansvärda ämne.
 
Vissa stunder glimtar det till av intresse från min sida när jag känner att historien blir mer personlig och inte så högtravande eller nästan lite frånvarande och bara staplande av fakta läggs på hög, men det är mer sällan än ofta jag känner så.

Jag önskar att jag kunde tycka bättre om den och bli mer berörd, istället sitter jag och skäms för att jag inte blir så berörd som jag vill bli när jag läser den.
Annars är det som att sätta på en kran när jag läser om sån´t här, men ännu inte i denna boken.
Jag tycker dock att faktat i boken om själva nazisterna och judarna, ghettot m.m är väldigt intressant och slukläser dom bitarna, men det känns mer som lärobok om jag ska vara ärlig.

Ja, jag får väl sitta här med mitt dåliga samvete för att jag inte tycker boken är så bra som jag vill att den ska vara.
Jag hoppas andra gillar den mer än jag gör för det är han värd Göran Rosenberg.
Förlåt, jag menade inte att såga den så hårt imorse men...
End of utläggning om den boken!
 
Dags att snart krypa isäng...
Vi ses imorgon igen, jag hoppas på stranden efter en förmodligen tuff och viktig uppgift jag har framför mig vid middagstid.
Jag hoppas jag kan göra mitt bästa.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0