Kommer bli en favorit om jag känner mig själv rätt...

Uppe och inatt har jag sovit sex timmar.
Jag vaknade innan familjen hade kommit iväg till jobb och skola, men jag låg kvar tills dom dragit.
Orkade inte ens säga "God morgon" och vara trevlig.
 
Kommer dessutom upp till ett hem som bara är "lämnat".
Obäddad säng, disk i högar i köket, diskmaskin fullproppad med ren disk som kunde ha plockats ur.
Dock inte.
Dom har så lite tid på mornarna dom där två så det hinns inte.
Äh fan, det är väl skit sak samma, jag är ju hemma idag och kan fixa det.
Bara gårdagen som hänger kvar tror jag.
 
Himlen är blå.
Skulle det inte regna idag?
Tydligen inte, eller?
 
Ja, jag vet inte om jag ska vara hemma eller dra ut på stranden för varmt är det ju också.
 
Hm, jag ska hämta tyg och sticka på "visa-fleecetyger-besök" idag på eftermiddagen oavsett om jag syr eller åker på playan.
 
Vann för övrigt väldigt åtråvärda (äldre) Burdatidningar på Tradera i söndags!
Oj, oj, oj, återigen har jag då lagt till jättefina mönster till min lilla samling.
Herregud, hur många skall jag ha egentligen?
Många, jag vill kunna välja och vraka och jag vill bara ha snygga modeller i min samling.
 
 


ÄLSKAR den där enkla, rödblommiga lilla klänningsmodellen, kommer bli en favorit om jag känner mig själv rätt!
 
 
 

 
Bara några smakprov på vad jag gillade i dom vunna tidningarna.

Jag hinner iofs bara sy fleecekoftor nuförtiden
, men å andra sidan "ger" dom mig en overlock.
Jag vet att jag tjatar om den där jäkla overlocken men...
Det ligger så nära mig nu i tid och snart ska jag ju "göra mig ett ärende" till Stockholm i oktober och då ska jag... tjat, tjat... prova ut en maskin.
Då kan jag sy såååååå mycket mer snygga modeller i snygga tyger.
 
Nu ska jag börja min dag, vi ses senare så får vi se hur dagen blev!
Och nu när jag tittar ut så är det molnigt, piju, då blev valet LÄTT.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0