Läskig clown...

Om jag hade tagit en kvällspromenad med hunden och träffat på den här clownen i ett gathörn då hade jag nog skitit på mig och trott att min värsta mardröm vaknat till liv...



En kompis på Fejan hade länkat till denna lilla artikel...

"Beep, beep!

En Pennywise-liknande clown sätter skräck i invånare i Northampton.

– Jag vill bara bli sedd, skriver clownen.

En person har klätt ut sig till clown och skrämmer invånare i Northamton.

Figuren är kusligt lik alla tiders skräckclown – Pennywise från Stephen King-filmatiseringen ”Det”.

Mestadels hänger clownen vid olika gator, vinkar på förbipasserande och ser allmänt läskig ut. Clownen skrämmer även invånare genom att knacka dörr och erbjuda sig att måla fönsterkarmar – trots att personen inte är utrustad med måleriutrustning, enligt Daily Mail.

”Vill bara bli sedd”

I ett kommentarsfält på lokaltidningen Northampton Herald & Post skriver en upprörd invånare att polisen bör ingripa.

– Den här galningen är inte rolig och ger clowner ett dåligt rykte. Inte undra på att barn och vuxna är rädda.

Enligt Daily mail har clownen försett sig med en egen Facebookprofil. Där förnekar personen bakom sidan till dörrknackningarna. På sidan skriver Facebookanvändare bland annat att de har clownskräck, blir livrädda och vädjar om att clownen ska sluta med sina tilltag.

– Jag vill inte terrorrisera någon. Jag vill bara bli sedd, skriver clownen.

Clownen avslutar flera av sina inlägg med det bevingade Pennywise-citatet ”Beep, beep”."



MEN HERREGUD!!!

Ja, för alla som har läst Stephen Kings bok "Det" / "It" så vet ni att det var läskigt bara att läsa boken.
Dagtid.
Eller sett filmen.



Jag var aldrig rädd för clowner som barn, men efter att ha läst den där boken som "ung vuxen" kan jag aldrig mer se en clown utan att känna obehag.
Det är obehagligt bara en clown LER, för jag förväntar mig nästan rakblads-tänder på alla clowner numera.
RYYYYYYS!
Stephen har förstört clownernas rykte för alltid med den där läbbiga Pennywise som han skapade.

Och är man då "fostrad" i Stephen King andan som jag är sedan barnsben, då skulle jag förmodligen skrika högt om jag skulle se den där "helt vanliga" men ganska porträttlika clownen på stan.
Ja, jag är glad att jag inte bor i Northampton, den saken är klar.

Skulle ni vilja att Pennywise målade era fönsterkarmar...?
Nä, skulle inte tro det va.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0