Någon håller på att sno min cykel...

Bättre idag?
Nä, absolut inte!

Negativa-Ture hänger fortfarande som ett ok över mina axlar och som om inte eländet vore nog så har jag fått ett skavsår på vänsterfotens häl också.
Jag har inte haft täckta skor/gympaskor på typ hundra år så fötterna har protesterat mot instängt.
Inte kul.
 
INTE så kul är även att jag vaknade med jordens spränghuvudvärk imorse.
Jag hade inga alvedon med mig på jobbet så jag har precis tagit två här hemma, bara hoppas det ger verkan SNARAST.

Det ligger som ett bälte runt hela skallen och bara maler och maler.
Mammas kommentar på det hela när jag kom hem var:
"Ja, det är sån´t som kommer när man blir äldre, XX du vet fick det när hon..."
 
???????
Eh, tack för den liksom.
Tror jag dock inte ett dugg på, vadå "kommer när man blir äldre"?
Morsan går ju inte runt med huvudvärk dagarna i ända, och hon är ju "äldre".
Suck.
Det är bara en dålig dag med huvudvärk, PUNKT!
 
Och när vi ändå är inne i "Gnällträsk" och trampar så har jag klippt häckar.
Inte bra.
Nacken brinner som ett majbål och jag kände inget när jag gjorde det, men GUD så ont jag har idag.
Huvudvärken kombinerat med majbålet i nacken = TOPPEN.
Not!
 
Igårkvälls höll jag för övrigt på att göra bort mig en smula när jag var på jobbet...
 
Timmen var sen, jag hade inte tänt utebelysningen ännu och jag var ute i köket för att hämta vatten.
Ser i ögonvrån igenom det stora fönstret i köket att NÅGON HÅLLER PÅ ATT SNO MIN CYKEL!!!!

Ja, där står min cykel i cykelstället som den brukar och en kille står lutad över det och meckar med låset!

Nej nu...
Vad är det frågan om, ska allt helt plötsligt börja jävlas...?
Och så ser jag att det är GRANNKILLEN OVANPÅ DESSUTOM!!!!
Nej nu...

Jag hinner kasta mig mot altandörren, sliter våldsamt upp den och ska precis börja gasta på grabben som crazy-Gunilla-Pe(ö)rsson-herself när jag kommer på:
Men vänta här nu...
Jag fick ju skjuts till jobbet idag!

Vad ska man då säga när man slitit upp dörren våldsamt i mörkret klockan 22.30-nånting?
Tja, man säger "Hej" rätt och slätt.
En förvånad grannkille tittar på mig och svarar:
"Eh, hej-hej!"
 
Så kom jag inte på något annat än gå ut och fälla upp, eller tippa stolarna utanför mot bordet, så där som man brukar göra när innan regn.
Ja, NÅGOT var jag ju tvungen att låtsas göra när jag så tjusigt slitit upp dörren helt omotiverat mitt i natta.

För fälla upp stolar mot ett bord är ju sådant man BRUKAR GÖRA vid den tidpunkten... typ.
Det hade känts ännu knäppare att bara stänga dörren efter det där "Hejet".
 
Sen gick jag in och stängde dörren lugnt efter mig.
Tur för killen och mig själv att jag hann hejda mig i tid.
Mest tur för MIG tror jag nog.
Gud hjälpe mig.
 
Ja, och nu ska jag börja min dag här, ska försöka göra så lite som möjligt eftersom jag har ont.
Ska hjälpa en kompis med lite datafix, sen...
Vet ej.
Vi ses senare, bara BE TILL GUD att NI slipper mer gnäll här 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0